hoe kan dat mijn wifi ontvangst verschilt?

ik zit met een raadsel.

Ik heb laatst een nieuwe router aangeschaft (ASUS RT-AC66U) om mijn wifi signaal te verbeteren in huis. ik heb een modem van UPC (thomson TWG870) met wifi, maar het bereik viel tegen.
Nu is inderdaad mijn wifi sterk verbetert op mobiele apparaten, zoals mijn Iphone 5 (van 20 Mbps naar 56 Mbps. Zelfs met een paar muren ertussen blijft het signaal sterk), maar met mijn laptop haal ik slechts 10 Mbps met de nieuwe router. Terwijl ik op de mindere Thomson van UPC wel 20 tot 50 Mbps haal. Waar andere apparaten slecht bereik hebben.

Hoe kan het dat mijn laptop op een slechte modem goede wifi prestaties haalt waar andere apparaten moeite hebben. En op een zeer goede router met een top signaal slechte prestaties heb terwijl andere apparaten daar top prestaties leveren?

Het wifi signaal uitzetten op de thomson heb ik al geprobeerd. ik dacht misschien storen de 2 signalen elkaar. Maar dat is niet zo.

Mijn laptop is een acer aspire 5750G met intel i5

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Het kan zijn dat de ene router minder Mbps heeft dan de ander en die de mobile apparaten de snelste neemt en de laptops de slechtste.ligt ook aan je UPC abboment. Die hebben snelheids en router limiten. Ik denk dat je je limit hebt overschreden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
hugopro bedankt voor je reactie. Mijn UPC abbo is met 60 Mbps. Daar verlies ik geen snelheid op. Beide routers draaien erop. Alleen reageert me laptop minder op de betere router als andere apparaten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan ligt het aan je laptop die dan een veroudere of nieuwe wifi ontvanger heeft die de router niet ondersteund
Verwijder in je laptop je nu bestaande Wifi verbinding(adres) en zet hem een keer uit. Laat daarna je laptop weer opnieuw zoeken en verbinding maken. Kans is groot dat hij het weer goed doet. Succes!