wat bedoelen ze met 32 mb cache???

Toegevoegd na 8 minuten:
in een harde schijf

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

In de cache bewaard de harde schijf tijdelijk bestanden terwijl hij ze aan het wegschrijven is. Vaak zie je dus ook dat de cache meegroeit naarmate de harde schijf groter wordt.

Als je een goede HDD koopt kan je het beste op 4 dingen letten:
1. De ruimte (lijkt me logisch).
2. De RPM of schrijfsnelheid (bij SSD heb je geen RPM), dit houd in hoe snel hij weg kan schrijven. Goedkope schijven zijn 5400RPM, iets duurdere (vooral desktopschijven) zijn 7200RPM en serverschijven (erg dure) tussen de 10000 en 15000RPM.
3. Stabiliteit: lees op wat reviewsite's of de schijf snel kappot gaat.

Een goede site om te vergelijken is bijv. tweakers.net
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ligt eraan in welke context. Bedoel cache in een hdd?