Is het juist dat ik geen service meer krijg bij Telefoonkopen?

Ik heb 2 mobiele telefoons bij ze gekocht. Die hebben ook een camera. Ik wilde graag foto's uit die telefoons in een e-mail kunnen zetten, al heb ik niet het flauwste benul hoe dat moet. Ik vroeg dat dus toen ik de telefoons kocht. De verkoper zei dat ik een snoertje nodig had, maar we gingen er niet over door. Ging er een paar dagen later heen om zo'n snoertje te kopen. Toen zei de verkoper, een andere, dat ik daarvoor geen snoer maar een stickje moest kopen. Dat deed ik dus. Thuis bleek me dat er een mini CD'tje in de verpakking zat dat ik niet in mijn PC kan doen omdat de CD speler daarvan zich in een vertikale positie bevindt. Twee dagen geleden had ik een monteur in huis en dacht hem dit varkentje dan maar even te laten wassen, maar hij zei dat het met het stickje niet kon omdat de computer geen bluetooth heeft, maar dat het wel met een snoertje kan. Dus ik vandaag bij Telefoonkopen weer gevraagd om een snoertje. Hebben ze niet en kunnen ze ook niet bestellen. Volgens hun moet ik met dat stickje wél foto's over kunnen zetten want daarvoor staat er op dat mini CD'tje een programma. Ze wilden het stickje niet terugnemen omdat ik het al in mei heb gekocht Einde verhaal wat hun betreft. Mijn mobiels zijn de Samsung B310 en dat stickje is een Tinytooth usb bluetooth adapter. Wie weet hier raad op? Mijns inziens hadden ze bij Telefoonkopen in eerste instantie niet moeten zeggen dat ik een stickje moest kopen, maar dat ze zo'n snoertje niet hebben. Wat vinden jullie?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Met stickje bedoel je waarschijnlijk een Bluetooth adapter via USB klopt dat? Je bent al een heel eind op weg. Als het mini-cdtje niet in jouw computer past kun je wellicht op het internet het juiste stuurprogramma voor dat Bluetooth adaptertje vinden. Post hier anders het merk en type ervan maar.

Nadat je dat hebt geïnstalleerd kan je draadloos(!) de fotoś en geluiden beheren via je computer. Als je extra software bij jouw telefoon download kan je wellicht ook de contactpersonen in je adresboek synchroniseren met de computer. Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja klopt. Op het stickje staat: Bluetooth EDR 2.0. Op het CD'tje staat: Tinytooth software installation en dan alle types Windows. Ik heb Windows XP home edition. Bij MyCom stelden ze voor de computer maar eventjes op z'n kant te leggen om dat CD'tje op z'n plaats te houden tijdens het installeren. Wat vind jij van dat advies? Kan je me anders het stuurprogramma op internet opgeven? Ik weet nog erg weinig van computers af (maar leer iedere dag) en weet dat stuurprogramma (nog) niet te vinden. Alvast heel veel dank.

Andere antwoorden (1)

Meestal zit er bij een yelefoon ook een boekje waar de instructies voor diverse handelingen in staan. Het zou wel handig zijn om die eens te lezen.