Hoe kan dat mijn externe harde schijf niet meer werkt op de tv?

Toen ik mijn harde schijf kocht werkte die nog op de tv. Maar toen deed die het niet meer op mijn macbook. Heb hem via goeievraag weer goed gekregen dat die nu wel werkt op mijn macbook. Maar nu werkt die weer niet op mijn tv.. Wil graag beide :) tv en macbook..
Kan iemand dit in jip en janneke taal uitleggen hoe ik dit kan oplossen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Het zal hoogstwaarschijnlijk aan het formaat van de harde schijf liggen. Hier was een antwoord van iemand die zijn schijf onder Windows en onder zijn Mac wilde gebruiken. Dit zal ook voor je tv gelden: Voor cross-platform kun je het beste ExFAT formateren, en niet in NTFS.
Deze bestandindeling werkt op beide OS-systemen en je kunt er bestanden op zetten die groter zijn dan 5gb (sommige films zijn wel eens in HD oplossing meer dan 8gb tot wel 25 gb groot).
Bij de volgende links heb ik mijn info vandaan...