Welke contactpunten van de power knop worden gebruikt in de Dell Latitude CPx?

Ik wil mijn oude Dell Latitude CPx gebruiken als (printerpoort) aansturing. Omdat ik de Laptop wil wegwerken, zit ik met de aan/ uit knop die ik wil verlengen. Het is me niet duidelijk welke van de contactpunten in gebruik zijn.

Heeft iemand enig idee welke in gebruik zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

hoi flexjeff,

nee, ik weet het niet, maar kan het wel uitvogelen.

meet de spanning over de contacten in UITgeschakelde toestand. noteer welke contacten spanning voeren.

schakel in, en doe hetzelfde nogmaals.
nu blijkt dat er contacten zijn die geen spanning meer voeren.

vermoedelijk zijn er 4 contacten, omdat je bij 2 contacten deze vraag niet had gesteld. twee contacten blijven spanning voeren. (pas op, maak geen sluiting)
over de contacten die nu GEEN spanning voeren zet je eveneens een (dubbelpolige) schakelaar.
zet de computer weer uit en bedien de externe schakelaar.
als het goed is, zal de laptop aan gaan.

nog wat kleine puntjes van orde:
bij het wegwerken van de laptop, moet je wel voor voldoende ventilatie zorgen.

wanneer je het beeldscherm dichtklapt, dan schakelt het beeld uit. ook de externe monitor wordt nu uitgeschakeld.
deze functie kan je softwarematig uitschakelen.

in de laptop zit ook een helderheidsschakelaar. dat kan een fysiek knopje zijn, maar kan ook softwarematig.
dim het beeld, zodat de backlight langer blijft leven en minder energie vreet. ooit zal je de oude laptop willen verkopen, of wie weet wil je hem ooit weer als onafhankelijke laptop gebruiken.

veel suc6
groeten, Dré
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wat je kunt doen is de laptop zo open maken dat je bij de knop kunt en de nog computer aanzetten. Dan een multimeter pakken, aansluiten op de knop en de computer aanzetten. Dan geeft de multimeter het weer.

(zet de multimeter wel op weerstand meten of op de stand om diodes door te meten)