Externe harde schijf gaat niet meer aan! Wie kan me helpen?

Ik heb al 2 jaar een harde schijf van Toshiba die het altijd perfect deed, ik heb die zaterdag nog gebruikt en nu gaat die ineens niet meer aan.. als ik het knopje omzet op de harde schijf dan gebeurd er gewoon helemaal niks!!!!

Wie weet wat het probleem kan zijn en hoe ik de bestanden terug krijg?? Er staan fotos op van 4 jaar lang reizen en meer dan 60 gb aan muziek...
Ik word gek als ik al de fotos kwijtraak:(

Wie kan me helpen??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware
4.7K

Antwoorden (5)

Ziet uit als een voedingsprobleem, wat je kan proberen is je schijf te verwijderen en gewoon in je pc te plaatsen.
Werkt het niet dan is er nog een paardemiddel. maar dit is het eenvoudigst. Ik hoor het wel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toevallig had ik daar gisteren ook last van. Ik heb hem open geschroefd en er bleek los contact te zitten. Dus probeer 'm eens open te schroeven (eerst stroom ervan af he?) en kijk dan of er geen los contact is. Indien mogelijk, probeer een andere usb- en/of voedingskabel. Of een andere USB-aansluiting in van je PC. Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb dit ook meegemaakt. Heb harde schijf uit behuizing gehaald en aangesloten op m'n desktop als interne schijf. De schijf werkte nog perfect. Het binnenwerk van de externe behuizing was dus defect, aan de schijf zelf was dus niks. Was er voordien mee naar pc-winkel geweest waar men zei dat schijf kapot was. Niet dus. Mogelijks kan dit je helpen. Is het proberen waard temeer daar je schijf nog maar 2 jaar oud is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Over het algemeen zit er 2 jaar garantie op een externe drive. Ga er mee terug naar je leverancier en vraag of ze een andere voeding hebben om mee te testen. Als dit werkt kun je een nieuwe voeding claimen. Mits hij binnen die 2 jaar garantie valt uiteraard.

Toegevoegd na 41 seconden:
Op het moment dat je zelf je behuizing open schroeft vervalt daarmee je garantie overigens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meten = weten.

Kan voeding defect zijn