Kan iemand mij uitleg geven over interne en externe usb connectoren?

Hallo allemaal, ik ben bezig met een computer samen te stellen en ik kom ergens niet uit. Op de case beschrijving staat: I/O connectors: 1x 3.0 usb 1x 2.0 usb en op het moederboard dat ik geselecteerd heb staat: interne I/O connector: 2x 2.0 usb en externe I/O connectoren: 2x 2.0 usb en 4x 3.0 usb.
Ik snap dit dus helemaal niet en heb geen zin om te weinig usb aansluitingen te hebben, kan iemand mij dit alsjeblieft uitleggen?
Graag zo snel mogelijk antwoord en alvast bedankt

Gr, PCNoob

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
1.6K

Het beste antwoord

Interne connectoren zitten op het moederbord in de pc en worden gebruikt om dingen die al in je pc zitten (Harde schijf dvd-speler etc.) op aan te sluiten, alles blijft dus binnen de behuizing van je pc. Externe USB connectoren zitten voor of achter op je pc en zijn bedoeld voor de muis, toetsenbord, printer en USB-stick.