Hoe unlock ik de ctrl toets van mijn wireless microsoft toetsenbord?

Ik gebruik een microsoft wireless keyboard 3000 v1.0 in combinatie met een compaq laptop. Had wat opstartproblemen, maar werkte al ruim een week. Liet altijd de usb connector/zender in de laptop zitten, maar heb hem nu verwijderd na afsluiting van de laptop. Nu reageert het toetsenbord alsof de ctrl toets ingedrukt wordt. Als ik bijvoorbeeld een A type, selecteert hij alles, als ik een P type, krijg ik het print dialoogvenster. Heb al van alles geprobeerd, maar krijg het slot - wat erop lijkt te zitten: als een caps lock, maar dan voor Ctrl - er niet vanaf. Pijltjestoetsen, del, backspace delete etc. werkt gewoon, nummeriek toetsenbord ook niet. Bij typen van cijfers krijg ik spannende acties te zien, maar geen cijfers.

Toetsenbord van de laptop werkt helaas niet meer, vandaar deze noodgreep.
Kan nu ook niet inloggen. :(

Heb al veel gegoogeld en de importeur gebeld. Die wisten het ook niet.

Ik heb al mijn hoop dus op jullie expertise en ervaring gevestigd. Stel me niet teleur!!!!

Hartelijk dank voor jullie antwoorden.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
1.1K

Antwoorden (1)

Het is een bekend probleem binnen windows 8. Het kan vaak opgelost worden door de windows toets op je toetsenbord meerderemalen snel achter elkaar in te drukken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord! Op de laptop waar ik het over heb, draait vista. Het toetsenbord dateert uit dezelfde tijd als de laptop. ;) Maar je brengt me op een idee. Het toetsenbord hangt nu aan een acer waarop windows 7 draait en nu doet ie het gewoon. Het rare is dat het toetsenbord het een week heeft gedaan aan de compaq met vista. Dus ik snap echt niet waarom ie het ineens niet meer doet. Heb al erg vaak opnieuw opgestart met het toetsenbord eraan, zodat hij bij het opstarten dit apparaat kan traceren. Maar zonder resultaat. Als ik een backspace type in mijn inlogveldje, krijg ik wel bolletjes, kan ze ook weer weghalen. Maar geen toetsen helaas.