wifi repeater niet meer zichtbaar na configuratie, wat te doen?

Ik heb een wifi repeater geconfigureerd via inlog op 192.168.10.1. Ik volg de stappen van de handleiding en kan de repeater ook koppelen aan mijn netwerk.

Daarna verdwijnt 'wifi-repeater' uit mijn lijst met wifi-netwerken en kan ik hem niet meer vinden. Ik begreep uit de handleiding dat ik juist voor het verlengde signaal deze wel moet kiezen. Of zit dit nu samen in mijn eigen, originele, netwerk?

Op sommige forums zag ik ook dat het kan samenhangen met platform. Ik werk op de Mac, OS X Yosemite 10.10

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
1.7K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heeft dit netwerk hetzelfde SSID gekregen als je originele netwerk? Want dan is het heel logisch dat je 'm niet meer ziet...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, heeft hetzelfde SSID. Dit was ook stap in handleiding. Maar zie het niet terug in snelheid -op zolder-
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zet dan tijdelijk een ander SSID erin zodat je onderscheid hebt tussen je netwerken...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
BTW Repeaters zijn ook een ruk oplossing... 9 van de 10 keer werkt het gewoon niet en vertraagt het alleen maar meer... immers wordt je eerste accespoint een soort relay van de tweede, en alles werkt met ACK - NACK i.e. veel verkeer door de lucht... allemaal overhead.

Het beste antwoord

Probeer de wifi-repeater is rechtstreeks aan je Mac te stoppen, dus ethernet kabel van repeater naar je apparaat. Dan kun je hem alsnog instellen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb ik ook geprobeerd. Is ook gelukt, maar zelfde uitkomst.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Welk merk repeater heb je, meestal zit er op de achterkant een fysieke reset-knop. een klein gaatje waar je met bijvoorbeeld een tandenstoker of paperclip in moet drukken voor ongeveer 10 sec (als hij aangesloten is op stroom). Dan heeft hij weer het originele IP wat in het boekje staat.