Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik mijn HDD met besturingssysteem verwisselen zonder opnieuw te installeren?

Zo ja. Wat heb ik er voor nodig en welke stappen moet ik nemen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
535

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je hebt er een system image backup voor nodig. Zie link. Die kun je maken en terugzetten op een andere schijf. Bedrijven rollen zo ook Windows voor hun werknemers uit. Je hebt er wel wat kennis en schijfruimte voor nodig!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Wordt de oude harde schijf vervangen door een nieuwe, dan is het noodzakelijk Windows opnieuw te installeren. De oude harde schijf (met de persoonlijke gegevens) kan in de tussentijd veilig worden weggelegd. Mochten er problemen voordoen, dan kan de oude schijf altijd nog worden teruggeplaatst. Is het installeren van Windows op de nieuwe harde schijf succesvol verlopen, dan kan de oude harde schijf worden aangesloten (bijvoorbeeld in een externe case) om vervolgens de persoonlijke gegevens over te sluizen naar de nieuwe harde schijf.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt je bestaande HDD klonen naar het nieuwe HDD
In de bron kan je hier meer informatie over vinden
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding