Wat is het verschil tussen 16 GB DDR3 SDRAM 1600 MHz en 16 GB DDR3 1600 MHz?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
1.1K

Antwoorden (2)

Dat is hetzelfde, het is allemaal SDRAM dus soms wordt het er niet meer bijgezet.
gvrox
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar soms zegt een website ook wel dat een desktop 16 GB RAM heeft, wordt daar dan gewoon SDRAM mee bedoeld?
gvrox
10 jaar geleden
Ja, ook dat is hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
gvrox Hoe kun jij in deze categorie Zilver hebben? De helft van de info die jij als antwoord stuurt klopt niet.
gvrox
10 jaar geleden
@Damianpsp wat klopt er niet dan ?
gvrox
10 jaar geleden
Oh wacht, ik ben niet heel precies in mijn reactie geweest: als er alleen maar "16GB RAM" staat dan is het wel SDRAM maar niet per definitie DDR3 (maar bij een nieuwe computer is het vrijwel zeker ook DDR3)
SDRAM is geen DDR3 dit is namelijk een van de eerste types geheugen, ik denk dat de vraagsteller SODIMM bedoeld dit is DDR3 geheugen voor laptops.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar dit artikel is er ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/DDR3_SDRAM
gvrox
10 jaar geleden
Als je even verder leest staat er "Momenteel wordt in de nieuwe PC's het 168-pin SDRAM niet meer gebruikt, maar wordt er gebruikgemaakt van DDR2 of DDR3 SDRAM, waarbij te zien is dat er steeds meer gekozen wordt voor de DDR3-variant en in steeds mindere mate voor de DDR2-variant." op http://nl.wikipedia.org/wiki/SDRAM
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
-Onjuist. DDR3 DDR2 en DDR zijn allemaal SDRAM.