is een amd processor goed voor editte en rendere van videos ?

Hallo mensen
Ik ben van plan om binnenkort een new game pc te kopen
Die geschikt is voor natuurlijk game en videos editte en rendere
Ik werk namelijk veel in sony vegas photoshop speel vaak battlefield 3 far cry 3 fifa 13 enz.

Alleen wou ik graag weten als een amd processor daar voor geschikt is voor dat allemaal.
Ik dacht aan een AMD Vishera FX-8350, Eight-Core

Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen
En adviese kunnen geven

Nog een fijne dag.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik kan helaas geen benchmark vinden met die processor en Sony Vegas Photoshop. Wel zijn er veel benchmarks over deze processor en bijvoorbeeld Adobe Photoshop. Zie resultaat: http://nl.hardware.info/reviews/4360/13/45-processors-review-van-intel-celeron-tot-core-i7-van-amd-a4-tot-fx-benchmarks-igpu-adobe-photoshop-cs6 Intel spant momenteel de kroon met zijn Prosessors. Maar het is zeker een goede processor in zijn prijsklasse (Pros + MB) Voor gaming is deze ook geschikt maar dat moet natuurlijk icm een goede videokaart (en rest van systeem) Lees diverse reviews en tests door op sites als tweakers.net of hardware.info. Gr. Ferry

Antwoorden (1)

Als je de energie rekening niet zelf betaald is het opzicht een prima processor. In vele gevallen gaat deze processor met het renderen van bijv. video's de intel i5's voorbij. Maar de stroomverbruik is wel ong. 235% hoger.

Maar antwoord op je vraag:
Goed wil ik niet zeggen, er zijn betere alternatieven, hij is er wel geschikt voor. alleen is de energieverbruik erg hoog, dus ik zou daar nog even over na denken als ik jou was.

Toegevoegd na 5 minuten:
met betere alternatieven bedoel ik de i5 3570K. deze is over all een betere allrounder.