Vraag over grafische kaart

Ik draaide laatst een benchmark op mijn computer voor GTA IV. De resultaten zijn als volgt.

Statistics
Average FPS: 17.08
Duration: 37.13 sec
CPU Usage: 49%
System memory usage: 64%
Video memory usage: 98%

Graphics Settings
Video Mode: 800 x 600 (60 Hz)
Texture Quality: Low
Texture Filter Quality: Low
View Distance: 1
Detail Distance: 1

Hardware
Microsoft® Windows Vista" Home Premium
Service Pack 2
Video Adapter: ATI Radeon HD 2400 Pro
Video Driver version: 7.14.10.636
Audio Adapter: Luidsprekers (Realtek High Definition Audio)
Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E8400 @ 3.00GHz

File ID: Benchmark.cli

Je ziet dat alle settings redelijk prima zijn, maar dat het videomemory op 98% zit terwijl mijn grafische instellingen eigenlijk alleen maar op low staan. Betekent dit dat ik veel en veel meer uit het spel en uit andere grafische toepassingen kan halen als ik een betere videokaart in mijn computer zet? Geldt hiervoor dat mijn videokaart in feite de zwakke schakel is? Want volgens mij is de ATI Radeon HD 2400 een redelijk geavanceerde kaart...!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Een radeon 2400 is GEEN geavanceerde kaart maar een budget kaart, dat kan je ook zien aan de settings waarmee je speelt en het aantal FPS wat je haalt (je wil minstens rond de 30 fps alles is onder de 20 is vervelend om naar te kijken(in mijn opinie). Ik zal je iets uitleggen over hoe je kan zien wat een leuke kaart is. Jouw kaart 2400: 2=generatie (6=huidige generatie). Het tweede getal geeft aan of het OEM/budget-, mainstream-, enthusiastmarkt is ook weer hoe hoger hoe beter dus 4 is eerder budget of mainstream dan gamerkaart. Beste kaart van Ati op dit moment is dus de 6990.

Toegevoegd na 3 minuten:
Een leuke kaart om nu te kopen voor 6 tientjes is een 5670 (welke ik nog niet een als geavanceerd zou bestempelen).

Toegevoegd na 4 minuten:
Oh en om je vraag te beantwoorden: Ja met een videokaart upgrade kan je je game performance ongelofelijk verbeteren.

Toegevoegd na 8 minuten:
Kijk wel even goed wat voor voeding (watt/merk) je hebt. Bewerk even je vraag als je het weet(het staat op de voeding zelf). Een zwaardere videokaart vraagt een goede voeding als je een "Dell/HP/Acer" hebt ipv een zelf in elkaar gezet systeem heb je grote kans dat je ook een betere voeding in je systeem moet zetten. Met een zelf in elkaar gezet systeem heb je daar ook nog kans op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hoeveel video geheugen heeft die kaart?
op http://reviews.cnet.com/4505-8902_7-32577499.html staat dat hij maar 256 mb heeft, en dat is niet echt veel, daarom dat je video memory usage op 98% staat.

Meer geheugen = sneller,
Betere GPU = sneller
dat zijn de 2 belangrijkste factors die de snelheid bepalen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je resolutie staat ook op 800x600 wat zeer weinig is, dus als je hogere resolutie gaat, zal hij nog trager worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geheugen zegt niks over prestaties, zeker niet met zulke lage resoluties. Zoveel geheugen op die kaart slaat nergens op. Sterker nog ik geloof niet eens dat er zoveel geheugen op zit. 1.5 GB op een videokaart is nu pas bij de hoogste modellen aan het in komen, niet bij oude budget kaarten.