Heeft het zin om werkgeheugen toe te voegen wanneer je computer grotendeels gebruik maakt van 32bits programma's?

Ik heb een computer met daarop geïnstalleerd 4gb werkgeheugen. De computer heeft een i7 core en geforce gt 635m.
Ik speel games als Skyrim en the Sims 3. Deze zijn echter 32bits, heeft het dan nog zin om op deze computer werkgeheugen toe te gaan voegen? Ik kan er max. 8gb van maken. Zou het tevens een verschil in snelheid gaan opleveren?
Bedankt

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Meer werkgeheugen levert alleen meer snelheid op als je zware programma's gebruikt zoals photoshop of bij videobewerkingen, bij normaal gebruik is 4gb voldoende. Bij games is het vooral de videokaart die van belang is. Als je je computer echt sneller wilt maken kun je een ssd schijf installeren die als C: schijf dient (afhankelijk van het aantal programma's die je installeerd is normaal gesproken 80gb voldoende), je huidige harde schijf kun je dan voor opslag gebruiken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geen extra werkgeheugen dus

Andere antwoorden (2)

betreft snelheid niet, wel in schijfruimte. vaak bij oude computers waar nog 512 mb toen voor ons veel was, vol was gaat je windows een kleine deel van je schijf in beslag nemen om dat als geheugen te gebruiken wanneer je onvoldoende geheugen hebt. windows xp gebruikt max 2 gb, het heeft geen zin om daar meer in te proppen. windows 7 gebruikt 4 gb makkelijk (rechter muisknop op je bureaublad dan gadgets dan zie je in die colom de processor meter, de grote meter is je processor verbruik en de kleine meter er naast je geheugen. blijft die tussen de 45 en 65 met wat je ook voor games doet is het niet noodzakelijk. aangezien een i7 van zichzelf snel is verbuikt dat minder geheugen. maar in algemeen advies.. als je er 8 gb van maken kunt. zou ik dit zeker doen. altijd goed. alleen bij xp heeft dat geen nut. neem aan dat het geen xp is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Pas als je een Windows 64 bit systeem gebruikt heeft het zin om het intern geheugen te verhogen boven de 4 gb.
Ook 32 bt programma's zullen in ieder geval dan niet hoeven te swappen naar de HD en het intern geheugen gebruiken .
Maar verwacht niet enorme snelheid verhoging