Laptop komt niet verder dan de setup, wat is er aan de hand?

Mijn andere laptop gaat na dat het logo van packerd bell in beeld is verschenen op zwart waarbij alleen nog maar een wit knipperend streepje in beeld is te zien.
Na een tijdje kwam er Windows Boot Manager in beeld die vertelde dat:"Can caused by faulty hardware such as a hard drive or CD-rom drive that is failing"

Overige informatie laptop: Windows Vista, Packard Bell.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Staat er niet meer bij de foutmelding?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry, zag later de essentie er pas van: boot\BCD Status: 0xc00000e9 unexpected I/O error
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Krijg je ook deze melding?
"DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND HIT ENTER"

Antwoorden (1)

Er is er iets mis gegaan met de input/output. Helaas zit dit overal door je PC heen: chipset, moederbord, CPU, geheugen, harddisk, VGA-chip, USB- en andere poorten... _Alles_ maakt gebruik van IO.
Als Windows opnieuw installeren niet helpt, is er waarschijnlijk inderdaad iets van de genoemde onderdelen kapot. Als het wel helpt, zat er een bug in Windows of een geïnstalleerde driver. Maar dat een driver ervoor zorgt dat er niet meer geboot kan worden, is zeer zeldzaam.

Wat misschien nog zou kunnen helpen, is alle onderdelen in de laptop loshalen en weer vastzetten (en als je toch bezig bent, gelijk goed alle stof eruit zuigen). Als je zelf op onderzoek uit wilt gaan wat er kapot is, kan je één voor één de onderdelen vervangen (CPU, CPU-koeler+koelpasta, geheugen... Totdat alleen nog het moederbord als boosdoener overblijft).

Toegevoegd na 21 minuten:
Verwijder ook eens _alle_ USB-apparaten, en indien aanwezig je CDROM-drive en eventueel andere ingebouwde apparaten.
Mogelijk is er een apparaat waar Vista niet compatible mee is. (Een probleem welke wel eens pas naar boven komt na het (automatisch) installeren van een Microsoft-update.) Het kan dan een oplossing zijn om WindowsXP of Windows7 te installeren. In dat laatste geval: installeer minimaal 2GB memory, en schakel allerlei grafische toestanden uit als het geen hypermoderne laptop is.