Hoe kan het dat mijn laptop sinds kort hapert bij afspelen van videos terwijl het CPU verbruik zeer laag is?

Ik heb nu enkele maanden een Acer Aspire V3-771G-73638G1TMaii en ik was er de hele tijd heel tevreden mee maar nu heb ik sinds kort dat het beeld heel erg hapert bij het afspelen van videos (bij internetfilmpjes, avi's, dvd's en mkv's) dit terwijl het cpu gebruik nooit boven de 5% uitkomt bij het geheugen geeft hij meestal rond de 24% aan(weet niet of dit van belang is, zie plaatje).
Mijn laptop zou dit allemaal zonder problemen moeten doen en heeft dit voorheen ook altijd goed gedaan. Ik heb geen idee wat er veranderd zou moeten zijn waardoor hij het niet meer doet.
Ik gebruik windows 8 64 bit, heb 8 gb ram geheugen en heb een intel core i7 processor.
Ik heb al gekeken of bepaalde drivers upgedate moesten worden maar ik kon niks vinden, verder heb ik tuneup aantal dingen laten doen, heb ik geformatteerd en heb ik systeemherstel gedaan.. Alles zonder resultaat..
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
4.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is de software/drivers voor je videokaart wel correct geïnstalleerd?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik had via acer.nl de drivers opgezocht en deze opnieuw gedownload maar dat had geen effect..

Het beste antwoord

Begin met het verwijderen van Tuneup. Deze programmas doen vaker meer kwaad dan goed.

- Kan je ook terug gaan naar een punt toen het nog wel goed werkte? (windows herstel punt)
- Controleer ook hoe de harde schijf word belast (dit is meestal de bottleneck in hedendaagse systemen)
- Probeer ook een andere mediaplayer (bij. VLC player) en download een nieuwe codex pack (K-lite als het nog bestaat)

Laat maar weten of de bovenstaande stappen iets heeft geholpen. Succes!

Gr, Ferry
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor de reactie, Ik heb inderdaad windows herstel gedaan maar dat had helaas geen effect evenals het afspelen met andere media spelers (windows media player en bs player). Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met hoe de harde schijf word belast? Misschien is dit trouwens nog nuttige extra informatie: De laptop heeft 2 videokaarten en volgens mij hoort die te schakelen tussen deze kaarten maar ik vraag me af of die dat wel doet aangezien ik rechts onder in het systeem vak altijd zie staan NVIDIA GPU activiteit: Geen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sorry vergeten te vermelden dat ik al de K-Lite Mega Codec Pack erop heb staan..