Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom werkt lacie schijf wel op windows XP maar niet op 7?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
681
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan haast niet zo zijn. Een Externe HDD is zo goed als blind voor OS'en. Waarom werkt mijn schijf wel op de ene PC (waar toevallig XP op staat) en niet op mijn andere PC (waar toevallig 7 op staat). Nu staan alle mogelijkheden weer open. Misschien is je USB-aansluiting op je PC wel stuk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wellicht heb je hier wat aan: http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-hardware/lacie-hard-drive-not-recognized-by-windows-7/98ad2be5-b8cf-4cca-9c9c-aef0c57ab531

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Omdat lactie schijf een ouder model is en windows 7 is een vrij nieuwe software dus die heeft aleen moederere schijven
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het lijkt me dat windows of een beveiligingsprogramma je toegang weigert naar de lacie hdd. Dergelijke "fouten"zijn er ook met printers en andere randapparatuur. Kijk daar eerst eens naar en je zal zien dat he daarna wel werkt. Geef je probleem maar eens in in google.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien ten overvloede, maar de volgende checks zijn belangrijk:
- Is de voeding van de Lacie aangesloten?
- Is de USB-kabel van de Lacie aangesloten?
- Zit er een kabelbreukje in de USB-kabel?
- Doet de Lacie het bij iemand anders wél op W7?
- Ziet de PC de USB-poorten wel?
In principe moet de Lacie het gewoon doen.
Heb zelf oude externe Lacie schijven. Deze deden en doen het onder XP-W7 én W8
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding