Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn moederbord word 70 graden tijdens gamen, is dit normaal?

Het moederbord is een MSI 760GA-P43 FX. Ik heb de temperatuur afgelezen met het programma Speccy terwijl ik een zware game op hoogste settings speelde. De pc is pas een paar weken oud.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
3.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja hoor, je pc moet hard werken voor die games en produceert dus veel warmte. De meeste moederborden (99%) heeft ook een anti hitte iets (weet de technische benaming niet) maar waar het op neerkomt is dat het ervoor zorgt dat je onderdelen niet door branden/smelten. Dus ik zou je maar geen zorgen maken en lekker verder gamen ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je PC zou binnen enkele seconden over de 100 graden celsius kunnen komen, zonder koeler, direct na het opstarten. Als je dus bij het gamen op maximale sertings maar 70 graden hebt is er dus niets aan de hand.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Betere koeling kopen zoals water koeling :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niet vreemd, 70 graden (afhankelijk van je processor) kan nog wel, ik zou echter een after market cooler kopen en/of een extra case fan kan ook nooit kwaad (Airflow) mits goed gemonteerd. Wegwerken van kabels kan ook schelen en er zijn ook insteekkaartjes met "alleen" de functie als ventilator, kost je vaak wel 2 vrije sloten maar is relatief goedkoop. Als je je systeem echt eens op z'n donder wil geven, Prime95 trapt al je componenten toch redelijk tegen de max. Ik blijf toch echt bij het advies van de anderen, goede CPU cooler kopen is essentieel. Watercooling is voor de die hard gamers en overclockers (respect!)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je CPU kan makkelijk zo heet worden; voor een moederboard is 70° best veel.
Goed koelen/ventileren van CPU, behuizing en evt moederboard apart. En er altijd voor zorgen dat de warmte niet opgestuwd raakt en goed weg kan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding