Is het mogelijk om AMD & Nvidia videokaarten te mixen met elkaar, zodat die samen "Double" performance kunnen leveren voor in bijvoorbeeld CoD4?

Je kan met Ati xCrossfire technologie kaarten met elkaar combineren om double performance te krijgen.
Is het mogelijk om dat met Nvidia & AMD te combineren, ook al zijn het concurrenten van elkaar?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Ja en nee..

in windows XP kan je 2 drivers gebruiken, hierdoor kun je bijvoorbeeld je nvidia kaart voor (nvidia)physix gebruiken, en je ati kaart voor het renderen van de 3d omgeving (het visuele)

in windows vista/7 kan dit niet meer..

ookal werkt het dus in windows xp, je krijgt niet de dubbele performance, simpelweg omdat de nvidia kaart niks visueels doet, deze neemt alleen wat rekenwerk over van de CPU.

buiten dat om, krijg je met 2 exact dezelfde kaarten, in nvidia OF crossfire, geen dubbele prestatie, omdat de kaarten ook moeten communiceren (en er limitaties zijn aan de drivers, die speciale profielen moeten hebben per game). op pure rekenkracht krijg je pak em beet 180% prestaties uit je 2e nvidia, en 190% uit een 2e ati in crossfire.

kan zijn dat de nummers wat verschillen, het is een tijdje terug dat ik dit getest heb.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee, het is niet mogelijk om 1 ATi kaart met 1 Nvidia kaart in double setup te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hehe gelukkig niet, de problemen die dat zou veroorzaken pffft.
Nee en sterker nog: het werkt alleen maar als je [vrijwel] identieke kaarten met hetzelfde revisie level hebt om het wel te laten werken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan rest er nog maar 1 ding: sluiten die vraag!