Kan ik mijn foto´s en documenten nog terugkrijgen na verkeerd afsluiten?

Beste lezer,

Vanmiddag moest ik vanaf school in alle haast weg, dus in alle haast heb ik mijn laptop ook via het aan/uit knopje uitgedrukt.
Eenmaal thuis aangekomen en wilde mijn laptop weer aanzetten, duurde het enorm lang voor ik wat kon doen. Het duurde mij zelfs zo lang dat ik (Tsjah hoe dom kan ik zijn) de laptop weer uitdrukte met de aan/uit knop. Vervolgens weer aangezet en toen liet ik hem lekker normaal aan gaan, ook dit duurde lang.
Toen ik uiteindelijk ingelogd was, merkte ik plots een andere achtergrond en waren mijn bestanden op mijn bureaublad weg, ook kwam er een balkje rechtsonder in het scherm met de tekst: u bent aangemeld met een tijdelijk profiel. Terwijl dit mijn enige en eigen account is op mijn laptop. Nu heb ik dit (http://support.microsoft.com/kb/947215/nl) al geprobeerd, maar dit hielp niks, of ik deed het fout.

Mijn bestanden zijn vrij belangrijk, ja alles eigenlijk wel maar vooral mbt werk/school. Heeft iemand een oplossing?

Ik hoor het graag,

Met vriendelijke groeten,

Marijn

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
Cryofiel
11 jaar geleden
En anders haal je alles wat je nu kwijt lijkt te zijn, toch gewoon terug van de back-up die je regelmatig maakt? Als je niet regelmatig een back-up maakt, vind je je bestanden kennelijk niet belangrijk genoeg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, ik kan er niet bij, eNdEmiOn, nogsteeds zijn er dingen weg... Ben nu bezig met Recuva, hopelijk met succes

Antwoorden (4)

Als de oplossingen op de supportsite van Microsoft niet werken dan kan je proberen om je computer in de veilige modus op te starten om vanuit die modus je bestanden veilig te stellen. Vervolgens kun je eens kijken of je het systeem kan herstellen naar een eerdere datum met systeemherstel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Erg bedankt voor je reactie! Ik heb via veilige modus systeemherstel gedaan, maar dit heeft helaas niks geholpen :(
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is jammer. Kun je via de veilige modus wel bij je bestanden? In dat geval zou je de bestanden even kunnen kopiëren naar bijvoorbeeld een externe schijf. Vervolgens is het misschien een idee om de schijf eens te formatteren en Windows opnieuw te installeren. Anders is booten met Ubuntu zoals andere mensen al aangeven een goed idee.
Heeft je laptop een cd loopwerk? zo ja, kijk of je een Ubuntu cd krijgt. hiermee kun je booten. Dan kun je ook aan de gegevens komen. Kopieer ze op een stick of externe HD. En ga je straks de laptop opnieuw inrichten, maak dan van je harde schijf twee partities, een voor het systeem en een voor je data. Bovendien probeer van nu af aan iedere avond of op minstens een keer in de week een back-up te maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wanneer je systeem herstel gebruikt moet het geen probleem zijn en anders is recuva http://recuva.nl.softonic.com/ een goed programma om bestanden terug te vinden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt een aantal opties:
Je kunt je harde schijf uit de laptop halen en deze aansluiten op een andere computer, bijvoorbeeld via een USB naar Sata/IDE kabel. Je hebt dan vanaf deze andere computer rechtstreeks toegang tot de bestanden op je schijf. (Je moet soms alleen wat rechten aanpassen om in je User directory te komen.

Ook kun je een bootable CD downloaden. Bv. Ubuntu.
Zie de link voor meer info.
Als je je laptop start vanaf de live CD dan kun je ook bij je bestanden. Hierna kun je ze bv op een USB-stick/schijf zetten.

Als bovenstaande allemaal niet werkt, kun je met data-recovery programma's mogelijk nog wat, maar waarschijnlijk ben je met bovenstaande opties al waar je zijn moet.

Toegevoegd na 22 minuten:
LET OP:
Als je met Recuva of dergelijke programma's werkt, schrijf dan niet naar dezelfde schijf als waarvan je je data leest.
Schrijf je data ALTIJD naar een ANDERE schijf. Anders raak je alsnog veel data kwijt!!!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je reactie! Ben nu bezig met een data-recovery programma; recuva. Hopelijk werkt dit want anders zou ik wel een USB>sata/IDE kabel aanschaffen of de manier via de ubuntu CD moeten proberen. Thanks
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een externe harde schijf mag ook?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En vervolgens dat op een nieuw account op de computer te zetten o.i.d?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Extern is prima. Als het maar een andere schijf is als de schijf waar je data op "stond"
Nadat je je belangrijke data hebt gevonden en opgeslagen, kun je met je laptop doen wat je wilt....
Kijken of je hem via de veilige modus kunt terugzetten naar een herstelpunt, een nieuwe gebruiker aanmaken, helemaal opnieuw installeren......als je je data maar veilig hebt op een ander medium dan maakt de rest niet meer zoveel uit.