Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het af te raden om een Ultrabook 2 maanden niet te gebruiken?

Ivm werken in het buitenland zal ik mijn ultrabook komende zomer twee maanden niet gebruiken. Ik laat hem namelijk thuis.

Ik heb weleens gelezen dat je bij laptops de accu het er het beste uit kunt halen als je de laptop een geruime tijd niet gebruikt. Aangezien deze bij de ultrabook is ingebouwd (geschroefd), gaat dit wat lastiger.
Ik ben bang dat na twee maanden mijn accu is overleden bij het niet gebruiken van de ultrabook.

Heeft de ultrabook hier geen last van, of kan ik het beste mijn ultrabook aan mijn zusjes uitlenen zodat hij niet stilstaat?

Het gaat om de Samsung Ultrabook van 13 inch.

Bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
597

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Twee maanden dat is een zeer korte tijd om stil te staan als laptop. Als je de laptop afsluit voor de laatste keer voor de vakantie sluit dan wel even zeer netjes af.
Als je de laptop opnieuw op start na een lange periode sluit dan wel eerste de stroom adapter aan. Kijk of alle lampjes gaan branden zoals ze horen te branden. Kijk of de laptop niet te warm wordt dit ivm stof en andere ventilatie problemen.

Wacht even tot de batterij weer op geladen is. Zelf weet je wel hoelang het normaal duurt om voor 20% of 30% op te laden.

Inktjet printers die geven wel problemen als die voor langere tijd stil staan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kan hem prima 2 maanden laten liggen hoor, geen enkel probleem. Je moet dan alleen wel de batterij voor de helft opladen en niet helemaal opgeladen of helemaal leeg laten lopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hierboven is al een goed antwoord maar ter aanvulling is het ook verstandig eerst de stof eruit te blazen voordat je hem weer laat draaien!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding