de inkt is op van mijn printer ,kan ik nu ook alleen zwarte inkt kopen ipv 4 kleuren?

Ik wil eigenlijk alleen zwart printen maar al mijn kleuren zijn op,maar kan ik nu ook alleen de zwarte cartridges vervangen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
10.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ligt eraan, welk merk en type printer heb je?

Antwoorden (3)

ja, je hoeft niet perse ook kleur te halen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is niet juist zo ver ik weet. Met welke printer is dit jouw gelukt?
Dat zal over het algemeen niet lukken. Cartridges hebben een kleine chip ingebouwd die ziet welke kleur het is. De meeste printers zijn zodanig geprogrammeerd dat je per sé de juiste cartridge in de juist kleur moet steken. Het is tenslotte de inkt waar de printerboeren het mee moeten verdienen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Antoni
11 jaar geleden
Maar kan een printer werken zonder dat er cartridges in zitten voor de kleuren, dus als er alleen een cartridge zit op de plek voor de zwarte-inktcartridge en de andere plekken leeg zijn? Dat vraag ik me nu af, naar aanleiding van je antwoord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De meeste printers zullen stoppen met printen zodra er een cartridge ontbreekt of leeg is. Ik ken er geen die dat niet doet. Als je alleen zwart/wit wilt printen zou ik daar een aparte printer voor aanschaffen. Een 4-kleuren printer gebruikt namelijk ook kleuren int om zwart te maken als er documenten worden geprint die gemaakt zijn in een programma dat verrijkt zwart weergeeft.
Antoni
11 jaar geleden
Dankjewel voor de uitleg! Het advies is handig voor de vraagsteller!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
FYI: Hoewel de chip informatie bevat over de cartridge (serienummer e.d.) word de kleur zelf er niet in opgeslagen (of niet gebruikt). Het is namelijk niet zo dat je de printer kan foppen door een 'cyaan chip' in de magenta cartridge te plaatsen. Verder is je antwoord juist :-).
Dat ligt aan de printer.......

Ik heb een Canon Pixma IP 5200 en die print echt niet als er een kleur
helemaal leeg is.

Als je dus altijd alleen maar zwart wilt printen, dan kun je beter een
NIET-kleurenprinter kopen.

Dit gaat over een Brother printer:
Afdrukken met alleen de zwarte cartridge wanneer de kleurencartridges leeg zijn.
http://welcome.solutions.brother.com/BSC/public/eu/nl/nl/faq/faq/000000/002400/000061/faq002461_001.html?reg=eu&c=nl&lang=nl&prod=mfc5490cn_all

Misschien is er voor jouw merk printer ook wel een truc te bedenken.

Er is een enorm aanbod van laserprinters en als je alleen zwart/wit wilt is laser eigenlijk het enige verstandige.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een zwart/wit printer is een goed idee alleen de aanschaf prijs kan wat hoog zijn. Ik zou aanraden om er een van Marktplaats (Tweedehands) te halen.