Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom kan ik mijn harde schijf volume niet uitbreiden?

Ik wil de volume van me harde schijf uitbreiden ik heb nu een 1TB harde schrijf in mijn pc zitten waar ook mijn OS opstaat maar omdat ik het liever gesplitst heb zodat het duidelijker is waar wat staat heb ik 100GB van me C partitie afgehaald en wil hem toevoegen aan een ander bestaand partitie echter is deze optie niet mogelijk. Hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
6.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Had het zelfde probleem, ik heb een partition-tool gebruikt (http://www.partition-tool.com/easeus-partition-manager/help/merge-partitions.htm). werkt lekker simpel en doet ook nog meer dan de originele Windows partition-tool.

Het werkt als volgt:

-Selecteer de partitie die moet worden samengevoegd.
-Klik Partitions > Merge partition.
-Kies de tweede partitie voor het samenvoegen,
-Klik op OK om de geplande bewerking toe te voegen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ook dat werkt niet..Het lijkt erop dat ik partitie van C en D kan splitsen maar die geheugen niet samen kan voegen.. kijk naar me nieuwe foto
De reden hiervoor is omdat deze 2 partities niet naast elkaar liggen. Om 2 partities samen te kunnen nemen moeten deze naast elkaar liggen. Op dit moment liggen de andere partities "in de weg"
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding