Waarom kan ik mijn harde schijf volume niet uitbreiden?

Ik wil de volume van me harde schijf uitbreiden ik heb nu een 1TB harde schrijf in mijn pc zitten waar ook mijn OS opstaat maar omdat ik het liever gesplitst heb zodat het duidelijker is waar wat staat heb ik 100GB van me C partitie afgehaald en wil hem toevoegen aan een ander bestaand partitie echter is deze optie niet mogelijk. Hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
6.9K

Antwoorden (2)

Had het zelfde probleem, ik heb een partition-tool gebruikt (http://www.partition-tool.com/easeus-partition-manager/help/merge-partitions.htm). werkt lekker simpel en doet ook nog meer dan de originele Windows partition-tool.

Het werkt als volgt:

-Selecteer de partitie die moet worden samengevoegd.
-Klik Partitions > Merge partition.
-Kies de tweede partitie voor het samenvoegen,
-Klik op OK om de geplande bewerking toe te voegen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ook dat werkt niet..Het lijkt erop dat ik partitie van C en D kan splitsen maar die geheugen niet samen kan voegen.. kijk naar me nieuwe foto
De reden hiervoor is omdat deze 2 partities niet naast elkaar liggen. Om 2 partities samen te kunnen nemen moeten deze naast elkaar liggen. Op dit moment liggen de andere partities "in de weg"