in hoe verre is vloestof schadelijk voor een laptop?

spreekt voor zich neem ik aan.

Toegevoegd na 10 minuten:
en op welke plekken mag absoluut GEEEN vloeistof komen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Dit is afhankelijk van het soort vloeistof,een niet geleidende vloeistof(demiwater)is niet schadelijk voor de geleidende componenten zout water is zeer schadelijk voor alle electrische componenten. De harde schijf is stofdicht verzegeld maar wat tot gevolf heeft dat er niet direkt vloeistoffen in doordringen. Olieachtige niet geleidende vloeistoffen kunnen in kleine hoeveelheden geen kwaad,bij grote hoeveelheden lopen ventilatoren door de viscositeit schade op. De plekken waar geen vloeistof mag komen zijn in de harde schijf ,de contactpunten van de aansluitingen de geheugenbankjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

zeer indien op foute moment / foute plek:

water + electriciteit = kortsluiting
water + metaal = roest
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Enorm, er kan van alles gaan kortsluiten, als je niet oppast kun je je laptop wel weggooien.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wat je moet doen is je laptop openschroeven, alles goed droogmaken (en schoon) en/of eventueel met een fohn drogen, de boel goed na laten drogen, dichtschroeven, aanzetten en bidden.
rose
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
-1. Je kunt een laptop beter niet open schroeven als je er geen verstand van hebt want na een x aantal schroefjes eruit te hebben kun je nog nergens bij om iets droog te maken. Vervolgens kom je erachter dat je hem niet meer in elkaar krijgt en opsturen naar de fabriek heeft dan geen zin meer omdat je garantie is komen te vervallen (als dat al niet was omdat je er vloeistof overheen hebt gegoten).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alleen erg als je laptop aan staat: kortsluiting, je kan hem weggooien. Als de laptop niet aan staat, niets aan de hand, laten drogen en verder werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeer schadelijk.
De meeste huis tuin en keuken vloeistoffen kun je beter niet in contact laten komen met:
- het toetsenbord;
- cd/dvd speler
- kaartlezers
- adapteraansluiting
- overige connectoren aan de achterkant

De meeste schermen, behuizingen en touchpads (muisplaatje) kunnen wel een spatje verdragen mits je dit vrij snel opdroogt.

Oplossing: Zeer lang laten opdrogen en hopen dat al het vocht weg is zodra je hem weer aanzet.
Ga er mee naar je computerspecialist misschien dat deze hem voor je uit elkaar wilt schroeven, laten opdrogen en weer in elkaar zet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor een normale laptop is dat dodelijk als ie aan staat - zeker als 't in 't binnenwerk komt, en niet slechts een beetje op 't toetsenbord.
Gelukkig zijn er vloeistofdichte laptops (in elk geval 't toetsenbord, waar de ongelukjes 't vaakst gebeuren) voor de grootste klunzen.