kan ik mijn 6/7 jaar oude computer upgraden tot een game pc?

hallo,
ik heb een computer die redelijk snel is maar nu zou ik er ook graag games op willen spelen zoals battlefield 3, nu is die daar niet goed genoeg voor. Als ik een nieuwe pc bouw en dan mijn oude moederbord (Gigabyte Technology Co., Ltd. GA-M51GM-S2G Socket M2) en het oude ram geheugen (4 gb ddr2 800mhz)er uit haal en het dan in de nieuwe zet en dan een zware videokaart en voeding in zou zetten zou dat het dan nog waard zijn en niet kapot gaan ofzo? alvast bedankt!

Toegevoegd na 5 minuten:
vergeten: er zit nu een amd athlon 64 2x 3800+ processor in, zou ik er een zwaardere processor in kunnen zetten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
1.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je moet vervangen: mobo
CPU
RAM
GPU
PSU Dan hebben we in principe een nieuwe pc (kosten technisch). Alleen de HDD en de kast overleven dan dat is toaal geen 100eu.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat je wel kan doen is een GPU kopen en een goede PSU(voeding). Die installeer je in je systeem en zo kan je een tijdje gamen. Dan kan je over een tijdje de GPU+PSU er uit halen en een mobo+CPU+RAM kopen. Zo spreidt je de kosten en kan je toch alvast vrij goed gamen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bedankt voor het reageren, Dus wat ik me afvroeg is of ik mijn moederbord en ram kan behouden om een nieuwe game pc te maken.. maar dat kan dus niet? zijn die onderdelen te zwak daarvoor?
Ik was in ieder geval van plan om een fatsoenlijke gddr6 1gb videokaart en een AMD phenom IIx4 2.8ghz quad core processor te kopen van marktplaats en dan een kast en 500-600 watt voeding van een andere webshop te kopen, dan kom ik uit op zon 170 euro.. kan ik dan games zoals black ops erop draaien? of zou hij het uberhaupt niet eens doen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
wat is die videokaart dan? Een goede gpu kost al snel 150 euro.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bijvoorbeeld deze zou black ops 2 gemakkelijk kunnen spelen:
http://www.marktplaats.nl/a/computers-en-software/videokaarten/m688180431-sapphire-radeon-hd-4850-vapor-x-1gb.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ah tweedehands...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dat had ik ook vermeld.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voor dat geld is het het proberen waard.

Het beste antwoord

Ja, dan zou die goed moeten werken. Ik upgrade mijn pc elke 3 jaar en en ik heb hem ook al langer dan 10 jaar hier staan. Natuurlijk, hij is wel vernieuwd maar het is nog steeds de oude maar dan geupgrade. Je processor moet je zeker vervangen, want die is echt aan vernieuwing toe. Voor Battlefield 3 heb je minimaal een 2.4ghz processor nodig en die van jou is 2ghz. Voor een goede videokaart zou ik een AMD Radeon HD 7000 serie adviseren. De prijs die videokaarten varieren tussen de 80 en de 970 euro. Keuze zat dus! Voor voeding zou ik minimaal 600 watt nemen, en 4-8Gb geheugen is ook goed genoeg. Heb je nog een voeding van ongeveer evenveel watt, dan kan je die gewoon houden als die nog werkt. Zou hem wel even stofvrij maken. Al op al je kan je computer prima vervangen! Sorry voor het lange verhaal, wou alles wat ik ervan wist even doorgeven...