Is het mogelijk om twee routers in 1 huis te hebben?

Wij hebben de nieuwe experia Box H220N van KPN. Alleen kan ik hiermee geen poorten openzetten. Kan ik een nieuwe extra router erbij kopen zonder dat ik een extra abonnement moet nemen of iets dergelijks?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
FF googlen. Inderdaad KPN doet raar. Wil niet dat gebruikers poorten open kunnen zetten blijkbaar. Opbellen en boos worden en dreigen met opzeggen. Een tweede modem erachter helpt hier niet tegen.

Antwoorden (2)

Twee routers in één netwerk moet je nooit doen. Dat is twee kapiteins op één schip, er moet er eentje de baas zijn.

Probeer nog eens de poorten open te zetten als volgt:

Poorten open zetten (ivm Nas van buitenaf benaderen):
1) Log in op modem (http://192.168.2.254/)
2) Ga naar applications
3) Ga naar portforwarding
4) Kies “click here to add an application
5) Geef een application name op (mage en willekeurige naam zijn, bijv. HTTP)
6) Kies het poortnummer dat je wilt open zetten (bijv. 80) en vul dit overal in
7) Kies add
8) Open alle benodigde poorten: bijv. 80.443,5000,5001,5005,5006
9) Vul het ip adres va je nas in (= ip adres wat je zit als je synology assistant aanklikt)
10) Kies (bij application, portforwarding) de naam vd application die je net hebt aangemaakt
11) Kies add
12) Check via http://www.canyouseeme.org/ of de poort nu ook open staat
13) Maak verbinding met je nas met je interne ip-adres (www.whatsmyip.net)
Let op: je nas is nu voor iedereen benaderbaar. Schakel in de gebruikersaccounts van je nas Guest en Admin uit!

Let op: je kunt de goede werking *alleen* maar van buiten af testen, dus niet vanaf je LAN.
escape
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zo'n goed antwoord. wordt tijd dat je meer dan 1 plus ken geven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Twee routers in een netwerk MOET soms wel, en het werkt vlekkeloos als je DHCP anders insteld. Daarom mijn -.
Het is mogelijk om de routers zodanig te configureren dat ze achter elkaar staan in het netwerk. Dat is echter niet de oplossing voor het geschetste probleem. Men zou beter misschien de router kunnen vervangen voor een andere. Maar zoals vermeld is de kans groot dat portforwarding ook op de huidige router kan gebeuren.