Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik wil een externe harde schijf op windows en op mac kunnen gebruiken. hoe doe ik dat?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
815

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Een externe harde schijf maakt in de meeste gevallen gebruik van een USB-aansluiting. Je moet dus enkel de USB-kabel aansluiten met een USB-poort in je laptop / computer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
klopt maar bij mijn mac kan die hem dan niet openen
Als je geen bestanden groter dan 4GB wil kopieren neem je FAT32. Als je bestanden groter dan 4GB wil moet je een recente OSX hebben en dan NTFS gebruiken. Lezen gaat dan sowieso op de Mac voor schrijven moet je geloof ik een speciaal progje downloaden.

Toegevoegd na 2 minuten:
Op deze pagina legt iemand uit welk progje je moet gebruiken in welke situatie.

De schijf met een Mac filesystem formatteren gaat sowieso niet lukken (naar mijn weten).

Toegevoegd na 3 minuten:
Als je met 1080p HD bestanden bezig bent zal FAT32 niet werken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het makkelijkst is het als je de schijf ExFat formatteerd. Dit werkt onder de nieuwere versies van OSX en windows. Je kunt ook de tool Macdisk van mediafour downloeden, waarmee je een macschijf kunt openen en bewerken onder Windows.

Toegevoegd na 1 minuut:
Macdrive ipv macdisk ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding