ik wil een externe harde schijf op windows en op mac kunnen gebruiken. hoe doe ik dat?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (3)

Een externe harde schijf maakt in de meeste gevallen gebruik van een USB-aansluiting. Je moet dus enkel de USB-kabel aansluiten met een USB-poort in je laptop / computer.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
klopt maar bij mijn mac kan die hem dan niet openen
Als je geen bestanden groter dan 4GB wil kopieren neem je FAT32. Als je bestanden groter dan 4GB wil moet je een recente OSX hebben en dan NTFS gebruiken. Lezen gaat dan sowieso op de Mac voor schrijven moet je geloof ik een speciaal progje downloaden.

Toegevoegd na 2 minuten:
Op deze pagina legt iemand uit welk progje je moet gebruiken in welke situatie.

De schijf met een Mac filesystem formatteren gaat sowieso niet lukken (naar mijn weten).

Toegevoegd na 3 minuten:
Als je met 1080p HD bestanden bezig bent zal FAT32 niet werken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het makkelijkst is het als je de schijf ExFat formatteerd. Dit werkt onder de nieuwere versies van OSX en windows. Je kunt ook de tool Macdisk van mediafour downloeden, waarmee je een macschijf kunt openen en bewerken onder Windows.

Toegevoegd na 1 minuut:
Macdrive ipv macdisk ;)