Ik heb een modem/router van upc. Ik wil de router functie uitschakelen en een eigen router gebruiken voor draadloos internet. Hoe kan dit?

Ik heb een modem/router-in-een (Technicolor) van UPC. Hier komt de coaxkabel bij binnen. Via deze mode/router loopt een ethernet kabel vanuit een lan-poort naar de wan-poort van de nieuwe router (TPLink).

Hoe moet ik dit werkend krijgen? Welke router moet op bridge mode? En wat moet ik nog meer instellen?

Ik heb een Technicolor TC7200 (UPC) en TPLink TL-WR1043ND (Eigen router).

Ik heb deze pagina van UPC al gevonden:
http://vragen.upc.nl/app/answers/detail/a_id/1153/~/eigen-router-aansluiten-op-technicolor-tc7200

Maar als ik dit doe krijg ik geen internetverbinding (ook niet met draad) vanuit de TPLink.

Kan iemand mij helpen? Ik ben al uren bezig.

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik wil het draadloos signaal bij de modem/router helemaal uitzetten. Uiteindelijk blijft alleen de nieuwe router over die wifi uitzendt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
1.3K

Het beste antwoord

Staat je eigen wifi router wel ingesteld als zijnde een router?
Controleer de volgende punten:
- Heeft je eigen router een publiekelijk ip adres gekregen van UPC?
- Staat je eigen router ingesteld als router?
- Staat DHCP ingeschakeld op je eigen router, en krijg je een lokaal ip adres vanaf die router?

Heb je wel internet als je je computer/laptop direct aansluit op je UPC router in bridge mode? (Je zal dan een pc/laptop zal dan een publiekelijk ip adres krijgen).

Als dit laatste ook niet werkt, reset dan je UPC router zoals beschreven op hun website.
Controleer dan vervolgens weer bovenstaande punten.