Ik heb een modem/router van UPC, maar ik wil een betere router gebruiken. Hoe kan dit?

Het wifi bereik van de standaard modem/router is erg slecht. Ik wil daarom dus een eigen router erop aansluiten.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

het is me niet geheel duidelijk of je een extra wireless router wil aansluiten of de upc modem route wilt vervangen ?
het is wel mogelijk maar misschien kun je het beste contact opnemen met upc of dat mogelijk is en welke je moet hebben , het werkt weer niet iets anders met kabel dan met adsl
en deze zijn natuurlijk erg prijzig en garantie dat dingen sneller worden heb je niet

in principe de goedkoopste oplossing is gewoon een standaard draadloze router (niet modem) erbij te nemen, met zeg maar een extra netwerkkabel ,wellicht heb je er nog eentje liggen ?
en deze op de upc modem aan te sluiten, om je draadloze bereik uit te breiden
zet deze dan neer waar je bereik slechter is
zo heb je in huis 2 draadloze punten
zet in de extra router dan wel de DHCP server uit, anders krijg je misschien ip conflicten .

in de meeste gevallen simpel maar doeltreffend genoeg.
capthavoc
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2 draadloze netwerken in huis is helemaal niet handig moet je de hele tijd overschakelen en koop nooit een goedkope router maar geef net even iets meer uit heb je ook nooit problemen en heb je gewoon goed bereik in huis anders los je het probleem natuurlijk niet op!
capthavoc
10 jaar geleden
Tja ik ben meneer zuinig maar je kan gewoon die netwerken gewoon instellen op automatisch verbinden, ik heb er geen problemen mee

Andere antwoorden (3)

Je kan hiervoor het beste een Wifi accesspoint gebruiken.
Deze verbind je met een netwerk kabel aan je UPC router, en je stelt een Wifi netwerk naam. Dat is eigenlijk alles.

Je kan er dan eventueel voor kiezen om het wifi netwerk van UPC uit te zetten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het kan wel maar het geeft conflicten met het uitdelen van ip adressen. Ik had er een apple router bij gehangen. Ik heb het ook gehad dus spreek uit ervaring. Heb er nu een extender elders in de woning bij gehangen en dat werkt wel perfect.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
thuis had ik precies hetzelfde probleem ik heb een Apple Airport Extreme router gekocht en deze verbonden aan de modem/router en het modem/router dan in brugfunctie gezet het werkt super veel beter bereik overal in huis als ik jou was zou ik upc even bellen met de vaste telefoon 1200 bellen dan naar de helpdesk die helpen je makkelijk en zetten zo het modem in brugmodus.
sluit niet de router aan op het modem en dan niet in brugmodus zetten anders ga je problemen krijgen met uitwisselen van ip adressen!
succes!