Slijt een hardeschijf sneller in de kou?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

schijven slijten vooral bij verschillende temperaturen, bij warmte zet het metaal ietsjes uit en bij kou krimpt het. dit zie je niet, maar bij de huidige honderden gigabytes (honderden miljoenen bytes). kunnen hierbij al snel enkele bytes beschadigd raken. is zo'n byte onderdeel van een bestand dan word zo'n bestand onleesbaar. ik had een hardeschijf die ik elke dag mee naar school nam, deze heeft het een jaar vol gehouden, voor het schooljaar daarna had ik een nieuwe moeten kopen die het na een half jaar begaf. (warm thuis, koud bij de bushalte, warm in de bus, koud bij de bushalte en weer warm op school en dat ook nog weer op de terugweg en elke dag) de schijven die ik thuis in mijn kamer heb draaien al enkele jaren. koude schijven zijn gewoon goed, zorg alleen dat ze dan niet al te vaak warm worden of laat ze warm en zorg dat ze niet meer koud worden.

Ja, iemand op Tweakers heeft het uitgeprobeerd met een PowerBook, en ja na ruim 12 uur in de kou begaf hij het. De condens en de vochtigheid speelden een rol.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100