Mijn hardeschijf wordt steeds voller zonder iets te installeren, hoe kan dit ?

Elke dag wanneer ik mijn pc aanzet, namelijk een i5 750 met windows vista home premium 64 Bit lijkt mijn schijf steeds voller, vaak met wel 5 gig. Zo is in een week mijn HDD ruimte met 40 a 50 gig geslonken. Hoe kan dit ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Bij Vista lopen allerlei processen die zaken opslaan op je harde schijf. De meest voor de hand liggende ruimtevreters zijn; herstelpunten, de index van de Windows zoekmachine, update bestanden en tijdelijke (internet) bestanden.
Draai eens een programma zoals C-Cleaner om je schijf op te ruimen en beperk het aantal herstelpunten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord alleen weet ik niet hoe je dat met die herstelpunten moet doen zou je dat nog even kunnen toelichten.

Andere antwoorden (2)

bedenk wel dat vaak (bij nieuwe gekochte computers) in het begin de harde schijf heel snel volloopt.
door update's en installatieprogamma's van windows.
maar na een tijdje heb je hier nauwelijks last meer van omdat alle belangrijke (stuur)progamma's dan geinstalleerd zijn door windows.
tenminste dat heb ik een keer gelezen bij een soortgelijke vraag in de computeridee.
correct me if i'm wrong.
groetjes jamie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In aanvulling op het vorige antwoord: ook andere programma's installeren updates (Acrobat, Java enz) die diskruimte blijven kosten. Maar misschien loopt ook je schijf vol vanwege je browser cache. En als je met meer dan 1 verschillende browser (Internet Explorer, FireFox, Chrome, Safari, Opera) het internet opgaat, dan heb je even zovele caches die ruimte kosten.
Maak je gebruik van peer-to-peer netwerken, dus bestanden uitwisselen met anderen? Misschien dat je daarom veel bestanden min of meer tijdelijk op je harde schijf erbij komen.
En ultimo kan je PC natuurlijk gekraakt zijn, zodat het misbruikt word om in een zombie netwerk allerlei bestanden heen en weer te kiezen.