Welke laptop is beter om te gamen? Ik twijfel tussen de Dell 15R met core i5/i7.

Hoi,

Ik twijfel tussen twee laptops; het gaat om de 15R die €649,- kost.
Er is een uitvoering met core i5 en core i7, maar welke van de twee is beter voor gamen? Volgensmij is de i5 door de videokaart beter, maar klopt dit? En kan ik daar GTA IV op spelen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Die 15R heeft een Intel4000 GFX chip embedded in de processor(Ivy) zitten en is geschikt voor basic entry level gaming, ben persoonlijk niet zo dol op embedded GFX chips.
Ik zou voor die 50 euries duurdere 15R-SE gaan met 7730M Radeon kaart, die werkt zeker soepel op GTA. Het verschil tussen een i5 en een i7 is nou ook niet spectaculair te noemen qua gebruikers ervaring, die Radeon ga je wel voelen...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Uitbreiding op jouw antwoord: Een i7 processor is enkel maar een i5 processor met hyperthrearing terwijl je er wel 100 euro extra voor betaald. Tenzij je echt zwaar aan video editing gaat doen, kan je beter de i5 versie nemen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een i7 processor is niet alleen duurder vanwege de extra toevoeging van hyperthrearing. i7 processor heeft ook een ander intern circuit(en meer cache geheugen) waardoor die onder meer hogere kloksnelheden kan halen. Alleen is de vraag of je het verschil tussen een i5 en een i7 core processor gaat merken. Want de verschil tussen snel en super snel is voor een normale gebruiker niet zo zeer op te merken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
i7 processor heeft ook een ander intern circuit Dat is dus maar de vraag, meestal zijn chips van dezelfde architectuur intern enorm vergelijkbaar, het zou zelfs zo kunnen zijn dat een i5 een i7 is met wat uitgeschakelde delen. Meer cache betekent geen ander intern circuit maar een stukje v.d chip waar wat cache op geplakt zit (de cores kunnen dan verder exact hetzelfde zijn). Dat een i7 hogere kloksnelheden kan halen dan een i5 heb ik nog nooit gehoord. Dat ze met een hogere standaard kloksnelheid verkocht worden zegt niks. http://valid.canardpc.com/records.php Kijk even bij de tweede alinea. Het gaat er niet zo zeer om of je het verschil op kan merken, het gaat erom of het verschil in prestatie het verschil in prijs kan verantwoorden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ga denk ik inderdaad voor de 15R SE.

Andere antwoorden (1)

i7 hoort sneller te zijn maar daar zie je meestal weinig van, voor de rest de i5 series zijn meestal goedkoper maar toch geweldige processors. de 2de factoor bij gamen is vooral de grafische kaart en degene die automatisch in de 15R zit is niet zo goed.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
de 2de factoor bij gamen is vooral de grafische kaart en degene die automatisch in de 15R zit is niet zo goed. Want? http://www.notebookcheck.net/AMD-Radeon-HD-7730M.72678.0.html De Intel HD 4000 is idd niet zo best maar de Radeon weldegelijk.