Hoe kom ik van het zoemende geluid van mijn voorste audio port af?

Als ik een stereo kabeltje of oortjes aansluit op mijn voorste aux port aansluit dan hoor ik een soort gezoem in mijn oor. Dit ligt niet aan de oortjes of stereo, want als ik het aan de achterkant probeer dan werkt het wel goed. Alleen mijn oortjes zijn niet zo erg lang en ik moet vaak die oortjes gebruiken voor als ik game op pc met mensen op ps4. Het zoemende geluid lijkt verbonden aan de activiteit op mijn pc, als ik niks doe of de browser geopend heb hoor ik het amper, maar als ik een spel opstart of om me heen kijk in dat spel hoor ik het vaak toon en geluidssterkte veranderen. Het laatste dat ik nog moet toevoegen is dat het geluid niet harder of zachter wordt als ik het volume van mijn pc verander. Weet iemand hoe ik dit probleem moet oplossen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Hardware
TurfGraver
6 jaar geleden
Vuile voeding (of eigenlijk, slecht afgeschermd componenten). Audio via moederbord zeker?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het is een net nieuwe pc, dus vuile voeding lijkt me niet, audio idd via moederbord...
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"Vuile voeding (of eigenlijk, slecht afgeschermd componenten). Audio via moederbord zeker?" Dat zou niet verklaren waarom het audio vanuit achteren gestoken wél werkt.
En vuile voeding is helemaal flauwekulletjes als je begrijpt dat computer voedingen altijd zo'n geschakelde type voeding betreft en niet zo'n mooie ouderwetse met een weekijzeren kern en heel veel wikkelingen, nee normaal komt de vervuiling van chokes, en spoelen, en regulatoren op het moederbord zelf.
TurfGraver
6 jaar geleden
Audio voor voorkant wordt vaak via connector op moederbord afgetapt (achterkant is vaak beter afgeschermd).
Bij vuile voeding moet je aan de voeding voor het audio (zelfde geld vaak ook voor usb) gedeelte denken (niet van de psu zelf). Deze is bij een minder ontwerp inderdaad dan 'vervuild' door buurmannerje genoemde redenen (hf).

Antwoorden (1)

Ik zal eerst proberen om het inplug vakje ding schoon te maken door bv op zn kop zachtjes te slaan. Als dit niet werkt is het misschien een los draadje ofzo, dit kan je zelf niet echt makkelijk maken.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"Als dit niet werkt is het misschien een los draadje ofzo, dit kan je zelf niet echt makkelijk maken." Zou een los draadje er niet voor zorgen dat het helemaal niet werk?!?!