Weet iemand een recent moederbord met uitsluitende de volgende aansluitingen?

Ik wil een eigen mediabox maken maar ik wil niet allemaal loze aansluitingen hebben dus ik ben op zoek naar een moederbord met de volgende aanslutingen:
- HDMI
- USB (2.0 of 3.0 is me om het even)
- eSata (optioneel)
- S/PDIF out
- Analog out (optioneel)
- Coax IN (optioneel maar wel gewenst)

De volgende aansluitingen moeten ontbreken:
- PS2
- VGA
- DVI

Ik heb lang gezocht maar niet gevonden wat ik wilde. Kent iemand misschien het moederbord waarna ik hoogstwaarschijnlijk op zoek ben? Alvast bedankt voor jullie hulp en suggesties!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Het is erg moeilijk om met jou eisen tot een goed advies te komen omdat je eisen tegenstrijdig zijn, je bent op zoek naar iets zeer specifieks.

Ik raad je aan om de pricewatch van tweakers.net eens in de gaten te houden.
http://tweakers.net/categorie/47/moederborden/producten/

Je kunt hier gemakkelijk aangeven welke poorten je wel en niet wilt hebben.

Voor een Mediabox wil je waarschijnlijk ook een kleiner formaat moederbord hebben, zie hier de verschillen:
http://en.wikipedia.org/wiki/File:VIA_Mini-ITX_Form_Factor_Comparison.jpg

Vaak geven ze de kleinere type moederborden minder aansluitingen om efficiënter met de ruimte om te gaan, ik schat in dat je daar dan ook een grotere kans van slagen hebt.

Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zonder PS2, dat wordt al lastig. Maar waarom wil je perse dat die aansluitingen onderbreken? Je zegt dat je geen loze aansluitingen wil, maar wanneer je ze niet gebruikt, merk je er ook niets van.

Verder zeg je dat je wel een S/PDIF wil, en HDMI. Ga je beeld over HDMI laten lopen, en geluid over optisch? Dan kun je DVI ook gewoon omzetten naar HDMI (is voor beeld immers hetzelfde signaal). In bepaalde gevallen wordt zelfs geluid over DVI uitgegeven, en dan is S/PDIF ook een 'loze' aansluiting.

Coax In-aansluitingen op moederborden ben ik nog nooit tegengekomen. Volgens mij bestaat het ook niet, en moet je dus aan een losse oplossing erbij.

Feitelijk zou je het dichtstbij kunnen komen wanneer je je eis voor het ontbrengen van DVI laat vallen. Alleen HDMI als video-uitgang heb ik nog nooit gezien op een moederbord.

Vergeet verder niet dat niet alle onboard GPU's in staat zijn om op een goede manier alle videocontent weer te geven. Zo ontbreekt vaak de ondersteuning om videopostprocessing weer te geven.

En dan ben je ook nog eens beperkt als het gaat om het socket dat je wil gebruiken. Kortom, ik denk dus dat je aan een kansloze missie bezig bent aangaande het willen voorkomen van loze oplossingen. Sowieso doe je je ermee tekort, aangezien de meer geschikte moederborden juist flexibiliteit willen (moeten) aanbieden.

Bijna alle moederborden hebben onboard audio, terwijl als je je mediabox ook voor muziekweergave wil gebruiken een geluidskaart eigenlijk een must is.; hop 6 extra loze aansluitingen. :)