Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil een toetsenbord van Acer aansluiten op een Asus laptop, via de usb-poort. Echter, het toetsenbord wordt niet herkend, wat kan ik doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
2.5K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Welk besturingssysteem gebruik je?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is windows 8.1 32 bit.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Mogelijk een eigenaardigheidje op moederbordniveau (voor de overgang van klassieke PS2 toetsenborden naar USB-toetsenborden hebben fabrikanten in de loop der jaren allerlei truukjes moeten bedenken, niet altijd met het gewenste resultaat). Als je maar 1 usb-poort hebt is daar helaas weinig aan te doen behalve misschien een firmware update van het mobo.

Maar ook het toetsenbord zelf is een mogelijkheid, probeer dit toetsenbord eens op een andere pc en probeer eens een andere toetsenbord op deze laptop.

En om ook te kunnen uitsluiten dat het op driver en/of instellingenniveau misloopt start je de pc op vanaf een linux live usb stick en probeert daar of het externe toetsenbord wel reageert.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zal het eens proberen, bedankt voor het reageren!

Andere antwoorden (1)

Normaal zou een bedraade toetsenbord gewoon door de laptop herkent moeten worden, dus klinkt het meer als een usb probleem. Probeer anders een andere poort, of zelfs een andere toetsenbord.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoi
Bedankt voor het antwoord.
Helaas ontbreekt een tweede usb poort. Een ander toetsenbord heb ik ook niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dan zou je ook nog even de drivers na kunnen kijken,
start>rechterklikcomputer>eigenschappen>apparaatbeheer
en dan de usb poorten zoeken (Universal serial-bus controllers)
en kijken of ze geinstaleerd zijn.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding