Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom verbruikt explorers (ie) zoveel CPU energie? kan dit niet anders?

ik heb een vraag, ik heb een online radio station. en tijdens het draaien zit ik op firefox, an ik kom er namelijk achter dat de explorors zoveel cpu verbruikt. continue staat mijn cpu op 100% verbruik. kan dit niet anders? zijn er software's waarmee je talloze explorers openen kunt zonder dat de processor continue op 100% verbruik komt te staan? heb een AMD Athlon x2 - Dual-Core 2x250 asrock moederbord , 500 GB schijf , 8 gb ram met windows xp 64 bit

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
702

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Als je je computer opnieuw opstart, en dan in taakbeheer kijkt (wanneer je dus niets open hebt staan), hoe ziet het er dan allemaal uit?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dan is de cpu 5 tot 10%
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ok. Dan ligt het echt aan het gebruik van de software die je gebruikt voor je station en niet aan iets anders. Ik liet me een beetje leiden door je verhaal over explorer. Wat bedoel je daar precies mee? Heb je veel browser-schermen open staan of veel mappen? Internet Explorer is de standaard browser van Windows. Maar de verkenner heet ook 'Explorer' in het Engels en staat als dusdanig in taakbeheer vermeld. Kun je misschien een screenshot maken en linken om de situatie waarin je die 100% CPU-belasting krijgt weer te geven? Het zou me niets verbazen wanneer je een flinke geheugenbelasting door explorer zou zien. Maar de CPU zou amper belast moeten worden.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding