Wat is een goede website om eigen PC te bouwen?

Ik wil graag een krachtige computer waar Adobe CS6 probleemloos en snel op kan werken. Ik heb nu een Acer Aspire X3990, top pc alleen veelste sloom voor Adobe CS6. Voor een filmpje van 35 seconden in AfterEffects duurde het ruim 2,5 uur om het geheel in HD op te slaan.

Na zelf te zoeken kwam ik uit op deze site: http://www.compustunt.nl/Webwinkel-Product-25330421/Coolermaster-CM690-Edition-i7-3770-16GB-2TB-GT-GTX650-2GB-SSD.html

Kan ik op deze pc wel vlekkeloos en snel AfterEffects, Adobe Premiere etc gebruiken? Of raden jullie me aan eigen pc te bouwen? Graag de specs in u reactie noteren.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Dit soort sites zijn nooit helemaal 100%. Kijk gewoon naar wat je nodig hebt, en stel op basis daarvan ergens een PC samen. Ga bij een winkel langs en vraag het, als je zelf niet verstand hebt van hardware. Evt. kun je het hier vragen of op een specialistisch forum als got.tweakers.net of hardware.info.

Ik zou zo ook wel een samenstelling kunnen geven van wat een geschikte PC zou zijn. Ik moet dan alleen wel weten wat je allemaal nodig hebt (moet muis, toetsenbord, erbij, of niet, moet de PC er ook een beetje leuk uitzien, moet hij ook heel stil zijn of is dat allemaal niet zo belangrijk en wil je gewoon een functionele kast hebben staan?) en wat het budget is.

Toegevoegd na 14 minuten:
De PC waar je naar linkt is op zich top. Jammer dat het niet de Ti-versie van de 650 is. Die komt namelijk wat beter uit de tests als het om editting-werk gaat (blijkt uit een test gepubliceerd in Hardware.info van Februari van dit jaar).

Ik weet alleen niet hoe serieus je bezig bent met grafisch werk? Ik enige tijd geleden hier ook met iemand meegedacht over wat een goede editting-PC zou zijn, waarbij ik behalve de specs ook nog wat andere zaken meeneem, als de bediening en het kunnen gebruiken van bepaalde aansluitingen. Als je die aansluitingen nooit zal gebruiken, maakt het natuurlijk niets uit. Maar kan je ze wel gebruiken, dan kun je er veel tijd en gemak mee winnen. Zeker als je professioneel werkt, heb je dat soort zaken snel terugverdiend (mits je opdrachten hebt).

Zie de bron voor die vraag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja, zoiezo, je hebt een flinke monster van een pc uitgezocht.

Verder vrij weinig over te zeggen, hij voldoet aan alle eisen.

Om de vraag in je titel te beantwoorden, zie bron.

Toegevoegd na 2 minuten:
P:S: Je eigen pc bouwen is altijd beter, aangezien het goedkoper is en je het systeem can customizen aan je wensen.

Maar dan moet je wel weten hoe je een pc in elkaar zet, en het verschil in kosten is tegenwoordig niet zo hoog meer. Aangezien computer fabrikanten ook merken dat zelf bouwen een stuk populairder word.

Daarnaast is de pc die je uitgezocht heb gewoon erg goed voor zijn prijs. Het is dat ik net zelf een nieuwe pc in elkaar heb gezet, anders had ik hem misschien wel gekocht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deze computer ziet er goed uit. Hou er wel rekening mee dat er geen software bij wordt geleverd. Het is dus een kaal systeem. Mocht je deze niet hebben dan komen er nog wel kosten bij.

Toegevoegd na 6 minuten:
Om het antwoord compleet te maken . Kijk ook eens hier. Gistron, snel en zeker niet duur
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb zelf in de dure tijd een i7-920 gekocht, een systeem van Intel wat er uit zou gaan. Al jaren zit ik te wachten dat de moederborden voor mijn processors LGA-1366/X58 van de Extreme versie (lees: de 980 en 995) goedkoper worden, want de hoogste in rang is nog steeds circa $1000 (of het euro was ben ik ff kwijt). Indien ik de know-how en het verstand had om zo'n PC in elkaar te zetten dan had ik het al uitgevoerd.
Maar als je kiest voor een systeem waarvan de losse artikelen bij elkaar opgeteld een bepaald totaal €? kosten, dan hoef je maar een zoekmachine er op los te laten op hoeveel een (online) computerzaak er voor vraagt.
Ik heb mijn computer ook laten samenstellen en al mijn voorkeuren er in laten plaatsen; laten doen is duurder dan zelf doen, maar een ervaren groep (betaalde) zelfbouwers hebben zo'n systeem binnen drie dagen in elkaar gezet. Als jij denkt dat je het goedkoper kan doen en het arbeidsloon in je zak wil houden, dan moet je het doen. Online een systeem kopen is tegenwoordig niet zo gek meer, het hangt af van de gegeven service en of ze een vervangend systeem of de pc thuis komen repareren.
Mijn systeem komt bij een jong bedrijf vandaan 'Deviant Systems' in Ede een bedrijf die luistert naar wat jij wenst, ik heb hier een review site met een paar verhalen, mijn verhaal zou daar gewoon tussen passen en de site zelf. Het zijn studenten die met succes voor hun zelf zijn begonnen in een moeilijke periode.

Computertotaal (van HCC) is door de jaren heen net zoals hardware.info een geweldig bron van informatie, ze hebben allemaal een groots forum met zat deelnemers die jou adequaat willen ondersteunen met raad en daad. En ja...., indien jij op het internet of op een goeie site de tags intypt dan kom je heel ver met jou vraag, zie: https://duckduckgo.com/?q=PC+zelfbouwen.

Veel suc6 met jou keuze!