Is het echt wel veilig om mijn ipod touch 4g te jailbreaken? En wat zijn de gevolgen als het fout gaat?

Ik weet dat er al heel veel vragen over jailbreaken zijn gesteld, maar is het wel echt veilig en wat zijn de gevolgen als het fout gaat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Veilig is het natuurlijk tot het fout gaat. Maar er zijn weinig tot geen gevallen bekend waar het helemaal fout is gegaan. ( tenzij je hardwarematig dingen gaat weghalen. Dan heb je gewoon de ipod gesloopt. Maar doet iemand dta gewoon softwarematig dan kan je in bijna alle gevallen weer terug. ( hij kan bricken- vastlopen dat je helemaal niets meer kunt) maar tegenwoordig hebben ze altidj wel weer een sleutel om het goed te krijgen. Soms duurt het even, soms een paar maanden ( tot er nieuwe firmware uit is) dan kunnen de hackers weer firmware maken voor jailbreak.

gevolgen zou kunnen zijn dat je als het zichtbare schade is dat je je garantie verliest. Maar dat is ook niet te zien als hij weer terug is gezet op fabrieksinstellingen...

Toegevoegd na 2 minuten:
wat je als nadeel hebt is dat als je een app hebt en je wilt updaten ( nieuwste updates) dan moet je die natuurlijk ook van de jailbreak app site hebben. Itunes werkt niet omdat je dan weer in het origineel terecht komt dus wil apple de laatste firmware, waardoor je aan itunes hangend weer up de gewone formware zit- zonder jailbreak en daardoor je jailbreak apps niet meer kunt gebruiken...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik heb het meerdere malen geprobeerd. Het is me van alle keren 1 keer gelukt met als gevolg dat ik de andere 9 keer iedere keer weer moest terugzetten naar fabrieksinstellingen. Ik zou dus maar lekker iTunes tegoed kopen en dan lekker op de veilige manier aan je apps komen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja. In principe kan er niets gebeuren, tenzij je verkeerde software gebruikt en/of de instructies verkeerd opvolgt. Gewoon de software gebruiken van iPhone-dev (momenteel is dat Absinthe waarbij niets fout kan gaan, je hoeft enkel op "Jailbreak!" te drukken) en er gaat niets mis.

Mocht het onverhoopt toch misgaan, gewoon herstellen naar de fabrieksinstellingen (maak dus een back-up voor de zekerheid) en het is opgelost.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het fout gaat moet je je iPod Touch herstellen naar de fabrieksinstellingen en
dan ben je alles kwijt,
Het kan zijn als bijv. je ipod helemaal uitvalt en niet meer aan gaat dat je terug moet naar Apple reparatie waar deze niet kan gemaaktt worden omdat je hem hebt gejailbreakt (heb ik gehad)!
Miss kun je je iPod Touch downgraden naar iOs 4.3.1 dat is makkelijk te jailbreaken op jailbreakme.com