Welke Computer? Zie beschrijving

Ik ben van plan om een nieuwe computer te kopen, omdat ik niet meer op de computer van mijn ouders mag. Ik zat zelf te denken aan een iMac, ik heb zelf 600,- en mijn ouders willen wel de helft bijleggen. Is dit een goede keus?

Ik ben 14 jaar

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Ik weet niet of je veel games speelt, en dan bedoel ik niet flash games maar echte games want dan kan je beter een PC met Windows erop kopen. Tegenwoordig kan je op een Apple ook windows installeren maar dan koop je hem dus alleen maar voor het uiterlijk. Als je nu alleen nog maar Windows gewend bent zal je even moeten wennen aan OSX maar gezien je leeftijd zou dat niet zo'n probleem moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Toppiw laptops, het is wel apple, dus alles is alternatief en anders dan windows laptops, je hangt wel erg af aan apple, dus het kan erg fijn zijn, maar het is wel iets "exclusiefs"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga liever voor een iMac, en geen MacBook ofzo, want ik heb ook nog een windows laptop, en je kunt op een Mac wel Windows draaien, maar niet andersom
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh sorry dacht dat er mcbook stond XD. Foutje
Weet waar je aan begint. Het besturingssysteem van apple is heel anders dan Windows. Als je nog nooit met Apple gewerkt hebt dan zou ik zeker een windows laptop kiezen. Vooral ook omdat niet alle software/spellen voor Apple's OSX gemaakt worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een iMac, en dan bedoel ik die desktop met huge scherm, is geweldig. Het is voor het gamen dan wel niet ideaal, maar voor ALLE andere dingen wel. Mocht je echt willen gamen dan kun je hem dual booten met OS X en windows. Dat is zeker geen slechte keus want het is een zeer krachtige computer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laptops kunnen handiger zijn en waarom geen Windows ?? Ik heb Windows en mijn zus zo een MacBook maar wil je gamen is je voor school ??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met 600 euro op zak heb je naar mijn weten meer aan Windows laptop dan aan een Mac.

Er zijn dan een aantal voordelen van Windows:

- Meer mogelijkheden
- Voor hetzelfde geld een sneller systeem (games)
- Voor hetzelfde geld een groter scherm.
- Compatibiliteit met je klasgenoten zal hoger zijn (overdraagbaar).

Een aantal voordelen van MaC:

- Stabieler
- Weinig / geen compatibiliteits problemen (alles = MaC geschreven).
- Mooier design

Aan jou de keuze :)