Is dataverkeer van comp. via GSM naar GSM en terug nar comp mogelijk zonder over internet te gaan?

Ik wil dataverkeer tussen Belgie en Mali. In Mali is geen internet beschikbaar bij de bestemmeling, enkel GSM.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Theoretisch kan dat, maar als je niet zelf voor de telefoonmaatschappij werkt en dus beschikking hebt over de achtergrond-data dinges (wat sowieso ook EEG weinig bandbreedte is, denk SMS hoeveelheden data) dan gaat dat erg in de papieren lopen.

Als je het ECHT wil, zou je moeten kijken of je een WAP inbel punt kan maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus samengevat: Belgie stuurt een bestand naar de GSM-operator in Mali die het doorstuurt naar een WAP-GSM? En omgekeerd: de WAP-GSM stuurt naar zijn operator een databestand bestemd voor een e-mailadres (België)? Is dat bestand dan onder de vorm zoals vroeger toen de muziekcassettes gebruikt werden voor dataopslag?

Andere antwoorden (2)

Lijkt me moeilijk, de vraag is ook wat voor phone heeft de bestemmeling (leuk woord)

en wat wil je precies ?
ik weet dat zelf ouder gsm wel kan worden gebruikt voor internet inbel als daar een mogelijkheid voor is daar
inbel nummer en server voor bijvoorbeeld mail instellingen
maar dat gaat natuurlijk heel traag en waarschijnlijk is er maar beperkte data mogelijk
alleen tekst en misschien een zipfile ?

maar het gaat altijd over internet.
capthavoc
11 jaar geleden
Wat voor data wil je oversturen, dat is het punt.
Als het eenvoudige data is die niet al te groot is, kun je denken aan een gprs modem die geschikt is voor m2m (machine to machine) doeleinden.

wil je echt internetten dan zou ik dit niet doen.
Je zou dan ook kunnen denken aan satelliet internet (wel kostbaar).
Verder natuurlijk de antwoorden van de andere kan ook:)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het zou gaan om simpele exelbestanden of kleine brieven in word maar te lang voor SMS.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat zal op deze manier lastig worden en kostbaar.
Vroeger kon je je mobiel als externe modem instellen, zodat je kon internetten via je telefoon. Kon geloof ik via je Ir poort (ja das lang geleden).
Als geld geen probleem is kun je toch voor satelliet gaan.