Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn USB-stick werkt niet op Windows. Hoe kijg ik dit weer werkend?

Ik heb een gewone USB-stick en die werkt prima op mijn laptop met Lubutu 14.10, maar ik wou hem ook gebruiken op mijn vriend's laptop met Windows 7, maar daarop zegt-ie de hele tijd dat je hem opnieuw moet formatteren en dan wil-ie hem formatteren al FAT32, maar mijn laptop zegt in GParted dat-ie gewoon FAT32 is, dus hoe laat ik hem werken op die laptop met Windows 7?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
796

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Lubutu is veel flexibeler dan Windows. Het is mogelijk dat Windows in de war is en het linux bestandssysteem (EXT2, EXT3 of EXT4 in de meeste gevallen) op de verkeerde manier interpreteerd.
Het beste is om de USB stick opnieuw te partitioneren en inderdaad fat32 of ntfs te formateren.

Een overzicht van de mogelijkheden van de disk utility van jouw linux distributie is kun je in de bron vinden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
hij is al als fat32 geformatteerd
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
heb je dat al eens opnieuw gedaan? het kan natuurlijk zijn dat er iets mis gegaan is tijdens het eerdere formateren? Anders misschien een surface scan?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding