Hoe kan ik beschadigde sectoren omzeilen op een HDD?

Ik ben bezig met een laptop te maken maar nu heeft hij beschadigde sectoren op de interne harde schijf. Dit heb ik gevonden met een 'Live versie' van Ubuntu Linux. Ik ondervond steeds problemen met het installeren van Windows 7.

Maar is er een manier om de beschadigde sectoren te repareren of te omzeilen of iets dergelijks om alsnog een werkend besturingssysteem erop te zetten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
1.3K

Antwoorden (2)

Je kunt de CD Hiren'sBoot downloaden en branden (http://www.hirensbootcd.org/download). Start daarmee je PC op. Er zit een mini XP versie op. Start die op en zorgt dat je harde schijf zichtbaar is. Doe dan
"chkdsk c: /f/r" als c: je kapotte schijf is om de sectoren te repareren.
Je kunt ook je schijf als tweede schijf in een ander windows systeem hangen en dan chkdsk d: /F/R doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zal wel even proberen, het gaat hier om een interne hdd en ben ik ga mij er niet aan wagen om iets uit de laptop te schroeven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zit de hd niet op een toegankelijke plaats zodat je 'm makkelijk kunt vervangen? Bovenstaande oplossing is de juiste, maar het blijft een lapmiddel, net als het plakken van een fietsband, het vervangen is betrouwbaarder.
Kun je de hdd eruit halen? Dan koop een nieuwe en gebruik de oude maar voor wat anders... Dat is minder werk en het kan goed mogelijk zijn dat de oude binnenkort helemaal niet meer gaat. Een nieuwe hdd heb je al gauw voor een paar tientjes. Kijk wel even of hij ide of sata aansluiting heeft. IDE heeft heel veel pinnetjes terwijl sata een platte aansluiting heeft.