Werkt mijn grafische kaart bij mijn moederbord?

Hallo,

Ik zou graag dit moederbord aanschaffen https://www.4launch.nl/shop/product/123469/-z77-pro4-iz77--sata600-raid--usb3-0/tweakers enkel staat er bij maximaal toegewezen RAM-grootte 1760Mb. Wat betekend dit? Ik zou hier graag een Amd 7950 kaart insteken, enkel heeft deze kaart 3Gb ram, kan mijn grafiche kaart dan volledig werken op dit moederbord, of zou ik voor een andere moeten gaan?
Ik ben volledig nieuw hierin, hopelijk kunnen jullie mijn helpen.

Mvg

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
capthavoc
11 jaar geleden
We kunnen de link niet volgen waarschijnlijk omdat het een https links is ? ik denk dat bedoelt wordt met moederbord max 1760 RAM
dat het max 1760 ram geheugen zou kunnen toewijzen (als dat nodig is)
met jouw videokaart lijkt me dat dus niet nodig
en zal vanzelf het videoram worden gebruikt De slot waar hij hoort heeft meestal gewoon alle mogelijkheden
die er zijn het lijkt mij dat het gewoon moet kunnen Als je moederbord het nieuwste van het nieuwste is mag je aannemen dat als de videokaart dat ook is
dat deze gewoon kunnen samenwerken. PCI Express® based PC is required with one X16 lane graphics slot available on the motherboard is de belangrijkste vereiste lijkt mij

Het beste antwoord

Ja dat werkt gewoon. Die 1760MB RAM slaat op de ingebouwde grafische controller. Die ga je niet eens gebruiken als je een 7950 gaat kopen. Dus naar dat getal moet je niet eens kijken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ga het wel doen maar dus eigenlijk hoef ik die 7950 niet aan te schaffen om de pc gewoon te draaien?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies, tegenwoordig bevatten bijna alle i3/5/7's een videokaart, en dit mobo ondersteunt die.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je snelle antwoord!