Wat is het verschil tussen een adapt van 5 watt en eentje van 12 watt?

Voor mijn ipad wil ik een extra oplader hebben, en ik kan kiezen uit eentje voor 5W en eentje voor 12W, wat is het verschil daar tussen?

Toegevoegd na 8 minuten:
Adapt uit de titel moet adapter zijn

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
2.5K

Het beste antwoord

Volgens de Apple site is hun 5-watt lader niet geschikt voor een iPad. Hun 12 watt lader wel.

Ik heb ook wel eens gehoord dat iPads niet willen laden als er onvoldoende stroom aangeboden wordt bijvoorbeeld via sommige usb-poorten.

Zou voor de zekerheid de 12 watt voeding nemen.

Probeer vooral van de verkoper de bevestiging te krijgen dat de lader echt zal werken met je iPad. Apple spullen zijn nogal eens kieskeurig (weet ik uit eigen ervaring).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb de 5W bij mijn iPad gekregen (is de iPad mini, dus vandaar denk ik), die werkt perfect.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens de site van Apple is de 5 watt wel geschikt voor de iPad mini.
http://store.apple.com/nl/product/MD813ZM/A/5-w-usb-lichtnetadapter-voor-apple?fnode=3c Die gebruikt ook minder stroom als een grote iPad. Aangezien je iPad schreef ging ik uit van een grote. Die zijn kieskeuriger is mijn ervaring (met een moeder en een schoonmoeder 'aan de iPad')

Andere antwoorden (1)

Nou, exact gezien: 7 Watt. Het betekent dat de 12 W adapter sneller oplaadt dan de de 5 W adapter. Als je geen haast hebt de goedkoopste nemen (waarschijnlijk 5 W).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt (in dit geval) maar even voor de goede order, (andersom gaat niet op) lees voer:
http://www.iphoneclub.nl/68742/een-iphone-opladen-met-de-ipad-lader-kan-dat/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom 7 watt als ik vragen mag?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het verschil van 12 min 5 is toch 7...!