Hoe reset je het admin wachtwoord van een WBT T5770?

Heb een aantal HP Thin Clients gekregen, niet gestolen maar de systeembeheerder die het bios password er op heeft gezet is pleite. T5730 3 stuks en een T5720 + nog een T5710. Bios updaten via F10 werkt niet want dat is ook afgeschermd. Ook bij inloggen (automatisch) is USB en netwerk afgeschermd. Kan alleen naar Internet en dan zeurt de HP USB flash update weer om het Master Password. De optie van F9 heb ik ook al geprobeerd, zowel met een USB als een PS/2 keyboard maar werkt niet. Iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Open de thin client en haal de moederbord batterij van het moederbord er af.
(Wel de stroom eerst van je thin client afhalen)
Dit kan je doen door met een streep schroevendraaier de batterij er uit te wippen.

Laat deze batterij er z'n 10 minuten uit, en plaatst deze dan weer terug.
Hier mee is als het goed is de bios gereset,en is het bios hiermee verdwenen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Supertop! Dankjewel, bios is inderdaad weer benaderbaar, flashen van het ding is ook gelukt maar zit ondanks nog steeds met een "embedded" admin password op win XPe, leuk om wat te prutsen met de paasdagen lijkt me want kan in ieder geval weer via USB booten en dat geeft weer mogelijkheden ;) Thanks!