Hoe kan ik het beste een video op dvd-r branden?

Ik probeer al een tijdje ongeveer 150 videobestanden te branden op dvd-r. Het branden van een bestand lukt alleen niet, want mijn pc zegt dat de structuur van de dvd onleesbaar is en niet kan branden. Een .iso bestand kon ik wel branden, maar dan worden de video-bestanden niet geconverteerd, en kon onze dvd speler de bestanden niet lezen of afspelen. De grootte van de dvd-r is groot genoeg, en ik heb de dvd gefinaliseerd. Nu ik wel weet hoe ik iets kan branden mis ik de goede bestands extensie. Weet iemand de goede bestands extensie en een gratis programma om de formaten om te zetten? De formaten die ik nu op de harde schijf heb zijn: .mov en .mpg. Weet iemand hoe ik dat goed kan omzetten?
Mijn dvd-r is van merkTDK en heeft 4.7 GB schijfruimte, single-sided.

p.s. Weet iemand misschien ook wat de beste brandsnelheid is? Ik kan kiezen tussen: 1 tot en met 16.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
1.6K

Het beste antwoord

Voor DVD video is de bestands extensie *.vob dit is een gemultiplexed(audio en video in één) bestandsformaat. Gratis programma's om video te converteren naar een DVD video structuur ken ik niet, wel weet ik dat het met de Nero Suite prima kan. De structuur van de DVD wordt onleesbaar voor de PC als je bijvoorbeeld grotere bestanden dan 2GB op een ISO-9660 geformatteerde DVD-R probeert te zetten,
dit kan alleen op het DVD-UDF formaat, maarja dan is het geen Video-DVD meer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar is het programma Nero Suite ook gratis? Ik ken namelijk het programma LG PC Suite en dat is in de gratis versie te beperkt om DVD's te lezen of te schrijven. Ik heb overigens *.vob bestanden op mijn computer, maar toen ik dat eindelijk (door middel van een .iso bestand) op een DVD had gebrand herkende onze DVD-speler de bestanden niet meer. p.s. Wij hebben een LG DVD speler.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar is het programma Nero Suite ook gratis? Ik ken namelijk het programma LG PC Suite en dat is in de gratis versie te beperkt om DVD's te lezen of te schrijven. Ik heb overigens *.vob bestanden op mijn computer, maar toen ik dat eindelijk (door middel van een .iso bestand) op een DVD had gebrand herkende onze DVD-speler de bestanden niet meer. p.s. Wij hebben een LG DVD speler.