Vraag over intern geheugen. Of deze vervanging kan/mag zonder schade

Oudelaptop had 2x 500mb DDR2 so-dimm PS2-5300

Vervangen door
2x 1gb DDR2 so-dimm PS2-6400

Kan deze vervanging zomaar of gaat oude laptop hiervan kapot?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Dit zou zonder problemen moeten kunnen.. Laptop gaat er sowieso niet van kapot, het kan wel dat die hem niet wil accepteren.. Houd de verpakking van het geheugen netjes en probeer het uit. Lukt het niet, kun je het retourneren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kan geen kwaad. Zelfs als de laptop die snelheid niet aankan, dan zal het in principe altijd zo zijn dat die geheugen de langzamere snelheid wel aan kan.

Ik zeg in principe... want het is altijd mogelijk dat een computer een bepaald soort merk of type geheugen niet accepteerd. Maar dat heb je altijd, zelfs als je van exact dezelfde snelheid koopt.