Is een hardeschijf geschikt om games vanaf te spelen of films vanaf te kijken?

Ik wil een harde schijf om games en films vanaf te kijken/spelen is dit mogelijk?

en is deze 2 TB harde schijf van rond de 80 euro goed

http://www.wehkamp.nl/computer-telecom/harde-schijven-opslag/externe-harde-schijven/western-digital-elements-2-tb-externe-harde-schijf/C31_6FB_F48_736376/?KW3=588127,647397&PRmin=45&PRmax=136&KAPRmin=4500&KAPRmax=60000&F=9,2,3,17&SM=4

of deze voor 65 bij bol.com:
http://www.bol.com/nl/p/western-digital-my-net-switch-met-8-gigabit-poorten-zwart/1003004012616317/

Toegevoegd na 19 uur:
Update:
Dedankt voor de hulp, 3.0 usb is dus het beste voor games. ik heb hier 4 harde schijven waartussen in twijfel 1 heeft een 2.0 dus ik neem aan dat deze niet geschikt is. Ik moet dus een 3.0 usb harde schijf en een 3.0usb kabel, mijn laptop gaat al een tijdje mee dus ik denk niet dat daar usb 3.0 opzit, heeft dit invloed op de snelheid en dus het spelen van games ?

Tussen deze 4 twijfel ik welke is de beste en dus het meest geschikt voor mij

http://www.dixons.nl/computers/dataopslag/externe-harde-schijf/2838267/western-digital-2tb-mybook-usb3-0-3-5.html#.UUMsh9ZDGuI

http://www.dixons.nl/computers/dataopslag/externe-harde-schijf/15364569/seagate-2tb-expansion-desktop-3-5.html?prs=1#.UUMsYdZDGuI

http://www.dixons.nl/computers/dataopslag/externe-harde-schijf/2337862/western-digital-2tb-elements-3-5.html?prs=1#.UUMr69ZDGuI

http://www.dixons.nl/computers/dataopslag/externe-harde-schijf/15364574/seagate-2tb-backup-desktop-3-5.html#.UUMsltZDGuI

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
9.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor games maakt USB 3.0 of 2.0 niets uit. Die 20 MB/s waar USB 2.0 toe in staat is, is echt wel genoeg. Maar met het oog de snelheid bij het simpelweg kopiëren van grote bestanden, is 3.0 een beter idee. Kortom, het gaat prima op je oudere laptop. Welke laptop heb je? Dan kan ik zo zeggen of je USB 3.0 hebt. In de meeste gevallen is die USB-poort dan blauw. Ik zou voor de WD Elements-schijf gaan. Het is een serie die al jaren lang goed scoort. Die anderen scoren wisselvallig of slecht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke hartelijk dank. Ik heb een acer aspire 5735z. Dus drukke online schietspellen zoude. Gewoon snel moeten draaien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ok, die heeft alleen USB 2.0. Maar wellicht dat als je ooit een nieuwe computer koopt wel van USB 3.0 gebruik kan maken. Ik zou dus sowieso voor een 3.0-optie gaan.

Antwoorden (3)

Films gaat al gauw prima, voor games moet je wel een snelle aansluiting hebben, minimaal usb3.0 of e-sata. Aan bijde side dus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja hoor, gaat prima. Met een redelijke controller haal je via USB 2.0 minimaal 20 MB/s aan transferrate en voor een game is dit gewoon prima.

Maar waarom zet je niet gewoon een schijf in je computer erbij? Met een externe schijf, moet je externe schijf steeds aanstaan. Aangezien het via de USB gaat, kost het je ook processor-vermogen.

Toegevoegd na 2 minuten:
De WD Elements-serie zijn naar mijn ervaring prima te noemen. Vrij stil en handig kwa formaat. Ik weet alleen niet of je hem uit kan zetten. De mijne kan het iig niet mee.

Die andere van BOL.com is geen externe opslag maar een switch die je gebruikt om je internet te delen.

Toegevoegd na 7 minuten:
Heb je trouwens USB 3.0 of e-Sata op je computer? Dan is het een goed idee om voor een externe schijf te gaan die dat ook ondersteunt. Mocht je daar films op willen zetten, dan gaat het kopiëren een stuk sneller.

Ik heb wat goedkopere en redelijk presterende opties in de bronnen gezet:

Toegevoegd na 8 minuten:
E-Sata-schijven zijn wat te duur. Beginnen pas bij de 150 Euro voor 2 TB. Waarschijnlijk niet waar je naar kijkt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb usb geen idee hoe ik weet was 2 en 3.0 is.
Ik heb een laptop, kan daar een interne harde schijf in??? Ik ben 15 dus die van 150 gaat het niet worden. Bedankt voor alle informatie :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar kan een interne harde schijf in, maar wel eentje die gemaakt is voor laptops, en in de meeste gevallen moet je dan je huidige harde schijf eruit halen. In jouw geval is dat niet aan te raden dus, en inderdaad is een externe harde schijf het beste. Wat voor laptop heb je precies? Is één van de USB-poorten blauw? Dan kun je USB 3.0 gebruiken. Maar aangezien die 3.0 schijven niet zoveel duurder zijn, is het misschien sowieso een goed idee, voor als je bijv. een keer wèl een computer hebt waar 3.0 (of hoger) op ondersteund wordt? 15 Jaar wil natuurlijk niets zeggen. Die krantenwijken van tegenwoordig betalen ontzettend goed ;).
ligt erg aan de video kaart
kijk daar maar eens naar verder geen probleem