zit er verschil tussen DDR & DDR2 (of hoger) geheugen met plaatsen van het geheugen?

Ik zit te overwegen om Nieuw beter geheugen te plaatsen, maar wat zijn
daar de nadelen en/of voordelen van? Hopelijk weet
iemand een antwoord.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
1.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe kom je erachter wat voor soort geheugen het is dan? Want ik kan niks vinden.

Antwoorden (3)

Ja dat die onderling NIET uitwisselbaar zijn. Dus als je een PC hebt met DDR2 geheugen kan je daar geen DDR1 of DDR3 inprikken! Dus goed kijken (staat op het geheugenbakje) welk soort geheugen je moet kopen!

Uiteraard, hoe hoger het getal (1,2,3) hoe sneller het geheugen, en ook hoe groter ze kunnen zijn.

Toegevoegd na 14 uur:
Met dit gratis progje kan je zien wat voor geheugen erin je PC zit:

http://www.cpuid.com/softwares/cpu-z.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verschil tussen DDR en DDR 2 is er wel. Tussen DDR 2 en 3 scheelt het maar weinig. In de praktijk zelfs niet meer dan 5%. Maar het is niet onderling uitwisselbaar. Wanneer je nu een wat ouder systeem hebt met DDR, werkt DDR2 niet. DDR2 en 3 kunnen in verschillende AMD-systemen die beiden het ondersteunen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het verschil tussen DDR en DDR2 is dat DDR, 2 bit aan data tegelijk kan lezen en DDR2 kan 4 lezen.
DDR3 leest ook 4 bit data tegelijk maar gebruikt een lagere voltage en is dus energie zuiniger.
Een andere verschil tussen DDR, DDR2 en DDR3 is hun "prefetchbuffer" deze zijn 2, 4, en 8 bit.

Meer informatie kan je in de bron vinden.

De geheugen strookje zijn ook fysiek anders van elkaar (de uitsparing zitten op andere plekken) en zijn hierdoor niet uitwisselbaar.