Kan ik van dual core naar i5 overstappen zonder dat ik een nieuw moederbord koop?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Neen, dit gaat niet. Moederborden zijn speciaal ontworpen op een bepaald type processor. Bijvoorbeeld: Als ik een desktop heb met een i5 processor, dan kan ik deze onmogelijk vervangen door een ander soort processor omdat het moederbord van de desktop gemaakt is voor de i5 processor. Aspecten van een processor die het bijvoorbeeld onmogelijk maken om van processor over te stappen zijn bijvoorbeeld het aantal connectorpinnetjes aan de processor. Bij verschillende typen processors kan dit anders zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@gertjan. Moederborden zijn ontworpen voor bepaalde groepen processoren. Deze groepen zijn verdeelt doormiddel van hun aansluitingen ook bekend als sockets.
Dus als de een socket 1155 heeft dan past er zeker een i5 in. zelfs een i3 of i7

Antwoorden (3)

Het hangt af van het socket van het moederbord. Een intel i5 processor past in een socket 1155. Dus als jou moederbord deze socket heeft dan kan het en anders niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt op de website van de moederbord fabrikant een supported cpu list. Daar kun je kijken met welke processor je je pc kan updaten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je van plan bent om er een quad core of meer cores in te zetten dan niet. Ligt zoals ze zeggen ook aan de socket